ישראל היום
ישראל היוםצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ד"ר מרים אדלסון, רעייתו של איש העסקים שלדון אדלסון המחזיק בעיתון "ישראל היום", פנתה אמש (שבת) לשר גלעד ארדן במהלך כנס של המועצה הישראלית-אמריקנית בוושינגטון כדי לשמוע את עמדתו סביב החוק נגד ''ישראל היום''. 

"יש לי עסק בארץ וקוראים לו 'ישראל היום'", סיפרה אדלסון, "אני ישראלית ומצביעה בארץ, וגם אמריקנית שמצביעה בארה"ב. כשפתחנו את העיתון, לאט לאט התפוצה גברה והעיתון הפך למספר 1 בישראל, ובסופי שבוע מתקרב ל'ידיעות אחרונות', וזה לא מוצא חן כל כך בעיני בעלי 'ידיעות' נוני מוזס, שכל הזמן מתקיף את ביבי ואותנו.

"הציעו חוק אחד, שלא עבר, ועכשיו יש ניסיון נוסף: חוק בוטיק שעוצב למידותיו של 'ישראל היום' ורוצה להכריח אותו לגבות תשלום", הוסיפה.

אדלסון הסבירה את הרעיון העסקי מאחורי ההוצאה לאור של העיתון. "אנו מחלקים אותו בחינם ומרוויחים ממודעות ומאחר שמיליון ישראלים וחצי קוראים אותו, זה המודל שלנו". לדבריה החוק נגד "ישראל היום" נועד לסתימת פיות, כלשונה, "זה מאוד לא מתאים למדינת ישראל, זה מתאים לרוסיה, לפוטין".

היא פנתה בשאלה לשר ארדן, "אתה ימני, אנחנו עיתון ימני במרכז, ואתה חבר במפלגה שהאידיאולוגיה שלה זהה, האם אתה תצביע בעד החוק? כבוד השר מקבל עיתונות די אוהדת מ'ידיעות' באחרונה, אז אני חוששת שהליקוק שלהם אולי יגרום לשר לא להרגיש טוב באותו יום ולא להצביע בכלל... או שמא תהיה נאמן למה שאתה חושב, והייתי רוצה מאוד לדעת עכשיו מה אתה הולך להצביע?".

ארדן ענה כי יצביע נגד החוק והבהיר כי התשובה מורכבת. "מי שעוקב אחר הקריירה שלי יודע שאני לא מושפע מלחץ ולא עובד אצל אף אחד. עם כל הכבוד, ערוץ 2 הוא כלי התקשורת החזק ביותר בשוק והעובדה היא שאני פועל לפיצולו.

''אני לא מצאתי סיבה לתמוך בחוק כי הממונה על ההגבלים לא רואה חשש לשוק בגלל 'ישראל היום', וגם מפני שהשוק כולו נמצא בעיצומו של שינוי אדיר ויש ערוצי מידע חדשים וחינמיים כמו אתרי האינטרנט. לכן, בסופו של דבר, אין הצדקה לחקיקה הזו".