אוטובוס אגד
אוטובוס אגדמאיר סלע

עיריית פתח תקווה החליטה לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר עקב ריבוי התאונות הקטלניות והקשות שאירעו במקום בשנים האחרונות.

עבודות העתקת תחנות האוטובוס לצדי הכביש יחלו באופן מיידי והסגירה תצא לפועל ביומיים הקרובים.

ההחלטה התקבלה על ידי ראש העירייה, יצחק ברוורמן, שאמר כי הוא מצפה ממשרד התחבורה למצוא הסדרי בטיחות ברורים שיפסיקו את התאונות במקום.

בשבוע שעבר נפגע הרב אלכסנדר יעקב זלפריינד מאוטובוס ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, הכביש שזכה לכינוי 'ציר המוות' בשל ריבוי המקרים הטרגיים שאירעו בו.

חובשים ופרמדיקים של מד"א יחד עם כונני איחוד הצלה הוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים בילינסון בעיר. במהלך הלילה ולמרות מאמצי הרופאים, נפטר זלפריינד והוא בן 61 בלבד.

נזכיר כי בעקבות התאונה בה נהרג הרב זלפריינד ז"ל, פנה ח"כ אייכלר (יהדות התורה) ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכלכלה הממונה על התחבורה הציבורית, בבקשה לקיים דיון דחוף על צירי הנתצי"ם.

"בשנה האחרונה ישנה עליה דרמטית במספר הולכי הרגל הנהרגים בתאונות דרכים", ציין אייכלר, "זה שנים שמתריעים נגד מתכנני הנתצי"ם במרכז ובירושלים שגבו קרבנות דמים בתאונות דרכים. השבוע זה קרה שוב בהריגתו של הרב אלכסנדר זלפריינד ז"ל, בתאונות אוטובוס".

"תמונתו השמשה הקידמית המנופצת באוטובוס, מלמדת על המהירות והסכנה הגדולה של נתיבי התחבורה הציבורית במרכז הכביש, הגורם לפגיעות בהולכי רגל בנתצי"ם. דמם של עשרים ואחד הרוגים בציר ז'בוטינסקי זועק אלינו מן הנתצי"ם", הוסיף ח"כ אייכלר.