ההגעה לאלוני ממרא
ההגעה לאלוני ממראצילום: ציפי שליסל

הצעדה המסורתית לציון מסעותיו של אברהם אבינו בארץ כנען התקיימה (מוצאי שבת) בהשתתפות מאות אנשים. 

הצעדה כללה סיור רגלי מצומת העוקפים הסמוכה לקריית ארבע לכיוון 'אלוני ממרא' המקראי - "ארמת אל חליל".

מאות המשתתפים הגיעו לאתר הארכיאולוגי- היסטורי שנמצא במקום, הידוע כמקום ישיבתו של אברהם אבינו בארץ ישראל, בו בנה מזבח וקיבל את הבשורה על פקידת שרה והולדת יצחק.

הצעדה, הינה יוזמה משותפת לקבוצת עמיתים לטיולים, מדרשת חברון ו"טיולי דוד ואחיקם" המקיימים טיולים מאורגנים לזכרם של דוד רובין ואחיקם עמיחי הי"ד, תושבי קריית ארבע שנרצחו בפיגוע בנחל תלם בדצמבר 2007.

עוד מספרים המארגנים כי הצעדה התקיימה בהדרכת טובי מורי הדרך ממדרשת חברון, כולם תושבי קריית ארבע חברון, ואושרה מול הגורמים הצבאיים ומחלקת הביטחון של קרית ארבע חברון.

גורם צבאי בכיר שנכח אף הוא בכניסה אמש אמר, "אנו רוצים שסיורים דומים יקרו לעיתים קרובות יותר ואנו עובדים על כך". מארגני 'טיולי דוד ואחיקם' והנהלת מדרשת חברון לקחו ברצינות את דברי אותו גורם צבאי בכיר והחל מהיום הם עובדים על סיור דומה לאתר 'אשל אברהם' הנמצא גם הוא בתוככי העיר חברון.

"כשמסרו את העיר חברון בשנת 97 לידי הרש"פ, לא הרבה האמינו שיום אחד יזכו להתהלך באתרים אלו כמו פעם, ואף באותה תקופה נערך טקס פרידה ממקום זה, והיום - כשמקיימים את הסיורים הללו אנו רואים עין בעין ביטוי לאחיזה העמוקה שלנו בכל מרחבי ארצנו", אמרו המארגנים.

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע חברון שהשתתף אף הוא בסיור זה ציין, כי "אנו זוכרים את ההבטחה האלוהית שניתנה לאברהם, בה יזכה לשבת ממש כאן במקום בו אנו צועדים. כמו אז - גם היום, ממשיכה להתקיים זכותנו ההיסטורית על הארץ הזאת, אשר מכה גלים לכל מרחבי ארצנו ומכוח ישיבתנו בעיר האבות קרית ארבע חברון אנו מקבלים את הזכות להתיישב במקומות נוספים כמו תל אביב, נהלל או אשקלון. אני מברך את המשתתפים הרבים שהגיעו בשעת לילה מאוחרת מכל רחבי הארץ לקחת חלק בצעדה הזו. בנוסף, אני מבקש להודות לכוחות צה"ל ומערכת הביטחון שאישרו ואבטחו את הסיור הזה כמו גם את הסיורים והפעילויות הרבות המתקיימים בכל מרחב יהודה".