השר אהרונוביץ'
השר אהרונוביץ'חזקי עזרא ערוץ 7

ארגון השמאל הקיצוני ''יש דין'' שיגר היום (ראשון) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בדרישה להוקיע את דבריו של השר לביטחון פנים.

בארגון טוענים כי התבטאותו של השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לפיה "כל פיגוע צריך להסתיים במות המחבל בזירה", הינה פקודה בלתי חוקית בעליל וכי מתפקידו ומחובתו של היועץ המשפטי לממשלה להתבטא בצורה פומבית כנגדה.

"החוק אמנם מתיר לבעל תפקיד להפעיל כוח בבואו לעצור אדם שעובר עבירה, אך רק אם אין כל ברירה אחרת ולעולם במידה שאינה עולה הנדרש. זאת מפני שהמטרה הינה לעצור, ולא להרוג", צויין במכתב, "אמון הציבור בשירותי הביטחון קשור קשר ישיר להיות שוטריו שומרי חוק, בעיקר לאותם החוקים המרסנים את השימוש בכוח הרב שמצוי בידיהם".

במכתב עליו חתומות עורכות הדין רוני פלי ואמילי שפר, מהצוות המשפטי של ''יש דין'', נכתב עוד כי "נדהמנו שלאחר ההתבטאות החמורה והמסוכנת הזו, קולו של היועץ המשפטי לממשלה לא נשמע". על רקע דבריו של השר, רק יומיים לאחר מכן, בשבת ה-8.11.2014, ירה שוטר למוות בצעיר ערבי עת ניסה להימלט לאחר שהכה על שמשות ניידת משטרה בסכין".

במכתב טוען ארגון השמאל הקיצוני כי "אולי התבטאותו האומללה של השר נועדה לרצות את ציבור בוחריו. במקרה כזה על היועץ המשפטי לממשלה להבהיר שהתבטאות כזו מפיו של מי שאמון על אכיפת החוק הינה הסתה, אשר אסורה בדין הפלילי, וחורגת במידה רבה מגבולות השיח הפוליטי הלגיטימי.

''אולי התבטאותו האומללה של השר מעידה על חוסר בקיאות בהליך הפלילי בישראל ועל כן ראוי ונדרש להבהיר את הדין – להבהיר אותו לשר, למפכ"ל ולכל שרשרת אכיפת החוק שהם אמונים עליה".