ערפאת. הסיבה של סכנין?
ערפאת. הסיבה של סכנין?צילום: פלאש 90

מחר אמור היה להתקיים משחק הכדורגל במסגרת מחזור מספר 8 בליגת העל שבכדורגל בין בני סכנין ומכבי פ"ת. המשחק אמור היה להתקיים באצטדיון עילוט שבנצרת, הסמוך למקום העימות בכפר כנא בין הפורעים הערבים לבין אנשי המשטרה וכוחות הביטחון הישראלים.

לאחר התייעצות עם המשטרה החליטו במנהלת ליגת העל שבכדורגל שלא לקיים את המשחק בין השתיים באצטדיון שבנצרת, ולהעביר את המשחק אל אצטדיון אחר.

בשל הזמן הקצר שעומד לרשות סכנין בכדי למצוא אצטדיון אחר לאירוח המשחק, הודיעו במנהלת כי המשחק יידחה ליום אחד בלבד. לסכנין שקיבלה את החלטת המשטרה והמנהלת נאמר כי עד מחר בשעה 10:00 יצטרכו לתת תשובה היכן יקיימו את המשחק.

עוד לפני הודעת המשטרה והמנהלת בסכנין אמרו כי הם מעדיפים שלא לדחות את המשחק, אך אם זה מה שיקבע יכבדו זאת. כעת, לאחר שהבינו בסכנין כי המשחק נדחה ביום אחד בלבד מסרבים בקבוצה לקבל את הגזירה. מהי הסיבה?

ביום שלישי, ה-11 לנובמבר יחול יום הזיכרון למותו של רב המחבלים יאסר ערפאת. בסכנין אינם מוכנים להודות כי זו אכן הסיבה לחוסר נכונותם לדחות את המשחק ליום אחד, אבל בהתחשב בכך שבתחילה הסכימו שם לדחות את המשחק נראה כי זו הסיבה האמיתית.

במנהלת הליגה הוציאו הודיעה לפיה "על מנת לסייע לקיומו של המשחק במועד המקורי ולמנוע שיבוש של לוחות המשחקים, פעלה מנהלת הליגה באופן מיידי על מנת לסייע ולמצוא מגרש הזמין לאירוח המשחק בלוחות הזמנים אשר נקבעו מראש, אולם בני סכנין ביקשה שלא לקיים את המשחק במועד זה באצטדיון חלופי".

משלא נענתה לקבל את עזרת המנהלת בקיום המשחק במועד המקורי שלו, הוחלט כי "המשחק ייערך ביום שלישי ה-11.11 בשעה 19:30. מיקום המשחק יימסר מחר (שני) בהתאם לבקשתה של בני סכנין". במנהלת טוענים כי תזוזת המשחק ליום שלישי נקבעה "בהתאם להוראות תקנון האליפות".

סכנין ביקשה כאמור שלא לשחק ביום שלישי אלא לדחות את המשחק ליום שבת, אך פגרת הנבחרת היא זו שלא מאפשרת לקיום המשחק בשבת. יו"ר סכנין, מוחמד אבו-יונס הגיב על החלטת המנהלת לדחיית המשחק ליום שלישי כשטען לקיפוח מצידה של המנהלת. "למה צריכים תמיד להכתיב לנו את סדר היום על פי שיקולים מוזרים של קבוצות אחרות? מה ההבדל בין שני לשלישי? מה כבר יכול להשתנות ביום אחד?".

על פי אבו-יונס, סכנין מסרבת לשחק ביום שלישי בשל "שיקולים מקצועיים של המאמן גיא לוי שחושב שלא נכון שהקבוצה תשחק בשלישי. נשלח מכתב למנהלת בו אנו דורשים לארח ברביעי".  

האם אנחנו לקראת עוד פיצוץ ביחסים בין המנהלת לסכנין?