משה ליאון
משה ליאוןפלאש 90

בירושלים תיערך מחר (שני) הפגנה תחת הכותרת "נלחמים בהסתה נגד חיילי צה''ל", על רקע מיצג מחול המבוסס על צילומים מתוך פרויקט המצלמות של 'בצלם', שיוצג מחר בבית הנסן בירושלים.

ארגון השמאל הקיצוני חילק מצלמות לפלסטינים באזור יהודה ושומרון על מנת שאלה יתעדו את חיילי צה"ל המתמודדים עם המהומות והפרעות שהם עורכים ברחבי יהודה ושומרון. את ההפגנה מארגנים יחד סניף ''ישראל ביתנו'' בירושלים וארגון ''אמהות של חיילים נגד בצלם''.

משה ליאון, חבר מועצת העיר, אומר בשיחה עם ערוץ 7 כי הוא מקווה שעיריית ירושלים תבטל את האירוע שנערך במבנה שממומן על ידה.

לדבריו, הנסיון להציג את חיילי צה"ל באורח שלילי, דווקא בימים אלה הוא חמור מאוד. "שלחתי כבר לפני מספר שבועות מכתב לראש העיר וביקשתי שיבטלו את האירוע. זה שארגון 'בצלם' הוריד את הלוגו שלו זה עדיין לא מכשיר את האירוע, ואולי זו דווקא הטעייה של אנשים, שיבואו לערב הזה בלי שידעו שזה של 'בצלם'".

באשר לאירועי הטרור בירושלים מבהיר ליאון כי מדיניות ההכלה הוכיחה כישלון מוחלט. "התעלמו מזריקות האבנים, חשבו שזה יפגע בתיירות וניסו להסתיר, אבל בסוף זה התחמם והפך לפיגועים".

הוא הוסיף כי תושבי שועפט, שרובם מתנגדים להתפרעויות ולזריקות האבנים על הרכבת הקלה, צריכים להוקיע מתוכם את הטרוריסטים. "דווקא הרכבת הקלה סימלה את האחדות בירושלים, שגם תושבי שועפט נהנים מהרכבת והנה דווקא הם הרסו את התחנה שהייתה אצלם, יש כאן חוסר הגיון, ואני משוכנע שרוב תושבי שועפט מתנגדים לזה בשקט".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי ''התערוכה שהוצגה במקומות אחרים בארץ אינה מוצגת ב'הנסן'. ב'הנסן' מתקיים ערב שיח בנושאים אמנותיים עם סופרת וכוראוגרף. העירייה אינה מממנת את האירוע, אינה קשורה ואינה אחראית על התכנים, אלא המארגנים ששכרו את המקום (מגזין האמנות 'ערב רב')".