מתקפת האקרים
מתקפת האקריםצילום מסך. ארכיון

פרויקט חדש יוצא לדרך בימים אלה - לוחמות סייבר בשירות הלאומי. בנות אולפנה תשתתפנה בקורס מיוחד שיכשיר אותן לשירות לאומי בשורות מלחמת הסייבר שמנהלת מדינת ישראל מול העולם.

על המיזם החדש שוחחנו ביומן ערוץ 7 עם הרב בני נכטיילר, מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, המספר על המיזם שמתחיל בשנה זו עם קורס שיתפרס על פני שנה אחת, השנה שלפני השירות הלאומי, אך מהשנה הבאה יתפרס על פני שנתיים. תלמידות י"א וי"ב המתאימות לדרישות התפקיד תאותרנה ותוכשרנה להשתלבות במערך מלחמת הסייבר הישראלית.

הפרויקט יתקיים בשש מאולפנות בני עקיבא ברחבי הארץ (אולפנות בני עקיבא - אמנה, ישורון, מודיעין, צפירה, חן במדבר ואלקנה) בשיתוף בת עמי, האגודה להתנדבות ומשרד הביטחון.

יצוין כי התוכנית מתאימה לכל הבנות ללא צורך ברקע טכנולוגי. לאחר מיונים וראיון אישי הבנות שיתקבלו לתוכנית יזכו ללמוד מפי מרצים מובילים בתחום בתכנית שתופעל על ידי המרכז הישראלי למצוינות במדעים ובסייבר.

במהלך הקורס יבקרו בנות הקורס במרכז החדשנות בגוגל קמפוס ובמתקן ביטחוני מיוחד.

הרב נכטיילר מציין כי מזה תקופה ארוכה משרתות בנות השירות הלאומי לא רק במסגרות חינוכיות וקהילתיות וכעת מתווספת לרשימה גם האפשרות החדשה והיוקרתית הזו.

לשאלת נהלי השירות הלאומי ושמירתם במסגרת החדשה על מנת לאפשר את שילובן של בנות שמגיעות ממסגרות ערכיות מסוימות, אומר הרב נכטיילר כי באיגוד ישיבות ואולפנות בני עקיבא סומכים על השותפים במרכז למצוינות, שותפים שמכירים היטב גם את הבנות וגם את הציונות הדתית ומעוניינים להכין להן מקום עבודה ושירות התואם את המגבלות הקיימות בשירות הלאומי, מגבלות המאפשרות למעשה את השירות עצמו.

בהמשך הדברים נשאל הרב נכטיילר אם שילובן של בנות אולפנה במסגרת חדשה כזו לא עשויה להוות בעייתית בהיותה פתוחה לעולם הרחב, גם לזה שמעבר למסך. לדבריו יש לזכור שכל יציאה לשירות לאומי היא יציאה לחיים ומצריכה הכנה לקראת התמודדויות וחשיפה במקומות עבודה שונים ומגוונים. הכנה והכשרה כזו מתחייבת גם כאשר מדובר בתחומי החינוך והקהילה וגם כשמדובר במסגרות ייחודיות יותר.

לימודי קורס ההכנה מתקיימים בשעות שמעבר לשעות מערכת הלימוד ולהערכת הרב נכטיילר תלמידה שמשקיעה שעות רבות כל כך על חשבון שעותיה החופשיות לא צפויה לוותר על השירות לאחר תקופת ההכשרה, אם כי במידה ותהיינה בנות שלאחר הקורס יחושו שזה לא התחום שלהן הרי ש"אני לא חושב שתהיה כאן כפייה", כלשונו.