סטייק עסיסי של ל'אנטריקוט
סטייק עסיסי של ל'אנטריקוטצילום: דן פרץ

נכון להיות אפשר לומר כי מסעדת גורמה בשרית איכותית וכשרה באיזור המרכז היא מושג די נדיר. מסעדת ל'אנטרקוט המשובחת מבית אלהמברה הכשירה עבורכם מחדש את תל אביב. מסעדת אלהמברה האגדית הייתה ידועה זה שנים כמובילת דעת וטעם אנין במיוחד. אלהמברה היוותה מוקד מפגש לכל אושיות הציבור דאז והשאירה אחריה טעם טוב ומשובח למסעדת ל'אנטרקוט – יורשת העצר. מסעדת ל'אנטרקוט הינה פנינה קולינרית בלב תל אביב שניחוחות של שאנז א ליזה עולים ממנה ומגדירים מחדש את הכשר והגורמה תחת קורת גג אחת, מרשימה במיוחד.

ל'אנטריקוט מגישה לאורחיה אווירת בראסרי צרפתית המתבטאת בתפריט מגוון הכולל מגוון גדול של מנות פתיחה, עיקריות, בשריות, דגים וצמחוניות. המאפים והקינוחים המופלאים המוגשים במסעדה נאפים מדי יום בקונדיטוריה של המסעדה מחומרי הגלם האיכותיים ביותר.

ל'אנטרקוט מתהדרת בשילוב מיוחד ונדיר של גורמה, כשרות ומחיר. לקוחות המסעדה יוכלו ליהנות ממגוון מיוחד ואותנטי של מנות גורמה, בהן נתח אנטרקוט עסיסי ברוטב חרדל ויין, פרוסות חזה אווז על הגריל עם פטריות יער צרובות ברוטב יין אדום ואוכמניות, פילה בקר ביין אדום על מצע של ניוקי תפוחי אדמה מושחמים עם נתחוני חזה אווז מעושן. לקוחות ל'אנטרקוט נהנים  גם מבר אלכוהול עשיר העומד לרשות הסועדים במחירים שווי נפש.

"אחרי ניסיון של שנים ארוכות במסעדת אלהמברה וכעת גם בל'אנטריקוט", אומר אמיר שכטמן, מבעלי המסעדה, "אני חושב ומקווה שהצלחנו להגיע לתמהיל המושלם של מיקום, טעם, איכות, כשרות ומחיר. כל לקוח שמגיע ל-ל'אנטרקוט, בין אם הוא סועד עסקית עשירה ב-45 שקלים ובין אם הוא מגיע לארוחת ערב מלאה, מקבל חוויה בינלאומית של טעמים, אווירה וניתוק קל מהתל אביב העמוסה ממנה הגיע"

המסעדה מציעה מגוון חדרים פרטיים, ויכולה לארח אירועים אינטימיים כמו גם אירועים גדולים של עד 140 איש. המיקום, העיצוב והאבזור, הופכים את החדרים למקום המפגש המושלם למגוון רחב של מטרות כדוגמת אירועים פרטיים, אירועים חברתיים, כנסים עסקיים, ישיבות חברה, טקסי הרמת כוסית, קבלות פנים ועוד. כל חדר מצויד במערכת שמע, מקרן ,מסך ואינטרנט אלחוטי. צוות המסעדה והשף ערוכים להרכבת תפריט שייתן מענה מלא להפקת האירוע המושלם.

התחלנו את הארוחה שלנו בקרפצ’יו סלק מצויין, בשמן זית, סלט עגבניות ופלפלים קלויים. עשוי היטב מתובל כראוי ומדגיש את טעמי הסלק. למי שלא טעם זה נראה מהצד כמו קרפצ'יו בשרי של ממש וגם מתנהג כמוהו. פתרון מיוחד לצמחונים שרוצים להרגיש כמו שאר בני האדם. אז דגמנו כמה מהמנות - התוצאה ערבה מאוד לחכינו.

 כבד האווז החם, שהוגש הוא מוצר בכשרות מעולה שבכלל לא מובן מאליו. הנתח או פיסת הכבד העסיסית, הייתה בגודל משמעותי ונחה על פלחי תפוחי עץ בקלבדוס וקינמון - עם רוטב תותי שדה. מנה מצוינת לכל מי שאינו צמחוני. מעטים המקומות שיודעים לטפל בסוג כזה של אוכל, אמיר הבעלים והשף מתברר, יודע את מלאכתו..

לעיקריות הזמנו סטייק אנטריקוט (שם המסעדה מחייב...) שהגיע ברוטב חרדל ועשבי תיבול בליווי תפו"א בשמן זית ועשבי תיבול. עשוי במידה הנכונה, עסיסי ורך כמו שסטייק משובח צריך להיות. חוויה. פילה הבקר ברוטב יין אדום הגיע על מצע של ניוקי תפו"א מושחמים עם נתחוני חזה אווז מעושן שהוסיפו תיבול מעודן ומעושן למנה. 

ל'אנטריקוט ממוקמת בבניין פלטין, שנבנה בשנת 1926. עיצוב הפנים של ל'אנטריקוט נבנה באווירת בראסרי צרפתי קלאסי עם נגיעות עכשוויות. ל'אנטריקוט לוקחת חלק בתכנית הסיורים של העיר הלבנה ונווה צדק ומארחת קבוצות המסיירות  תוך שיתוף פעולה עם המדריכים המורשים והמוזיאונים באזור. המסעדה כשרה בהשגחת הרבנות הראשית של תל אביב וניתן להזמין מנות גלאט לאירועים בתיאום מראש.

המסעדה נגישה לבעלי מוגבלויות כולל שירותים המתאימים לכיסאות גלגלים.

דג במרינדה בנוסח "אחד העם פינת רוטשילד"

המצרכים
פילה דג לברק (6 פילטים)
חצי כוס גרגרי רימון

מצרכים למרינדה
צרור פטרוזיליה טרייה
מלח
פלפל שחור גרוס
מיץ מלימון טרי
גבעולי נענע
3 כפות רכז רימונים
1/2 כוס שמן זית
מעט גרידת לימון

אופן ההכנה
ראשית יש להעביר את כל המצרכים של המרינדה לבלנדר או מג'ימיקס ולטחון עד לקבלת מרקם חלק ואחיד
לאחר מכן יש להשרות את הפילטים במרינדה 7 דקות בערך. את הפילטים המושרים צריך להכניס לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, צולים 7 דקות ומגישים.

הגשה
מסדרים את הפילטים המוכנים על צלחת חגיגית מפזרים מעל גרגרי רימון ומגישים לשולחן.