חייל צה"ל בן 20 נפצע באורח אנוש (שני) בפיגוע דקירה סמוך לתחנת הרכבת ברחוב ההגנה בתל אביב.

חובשים ופרמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה ביצעו בחייל פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים תל השומר במצב אנוש, שם הובהל החייל לחדר הניתוח והרופאים נאבקים על חייו.

המחבל, נור א-דין אבו חאשיה ממחנה הפליטים עסכר בשכם, נאבק עם השוטרים והאזרחים בזירת הפיגוע ונמלט לבניין מגורים ברחוב לבנדה הסמוך. שוטרים ולוחמי סיירת מג"ב דלקו אחריו בריצה ותפסו אותו בקומה הרביעית של הבניין.

אחד מהאזרחים שנאבקו במחבל נפצע באורח קל ופונה לבית החולים. במקום ישנם עוד שני נפגעי חרדה שטופלו על ידי צוותי מגן דוד אדום. המחבל נחקר בשעה זו על ידי חוקרי המשטרה ואנשי השב"כ.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הגיע בזירת הפיגוע יחד עם מפקד מחוז תל-אביב במשטרה, ניצב בנצי סאו, שביקש מהאזרחים לשמוע על עירנות גבוהה. הכבישים בזירת הפיגוע נחסמו לתנועה.

נחום ברנשטיין, מתנדב איחוד הצלה, שהיה מהראשונים שהגיעו לזירה, סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי באיש כוחות הביטחון שנדקר והיה ללא הכרה, לאחר טיפול ראשוני שהענקתי לו בזירה יחד עם פרמדיקים נוספים שהצטרפו אלי הוא פונה לבית החולים תוך כדי נסיונות החייאה במצב אנוש, עוברי אורח מסרו לנו כי הדוקר היה משולהב ודקר אותו ככל הנראה על רקע לאומני, הנסיבות ייבדקו ע"י המשטרה".

ברקע הפיגוע עומדות ההתפרעויות הנמשכות בימים האחרונים ברחבי הארץ. בקבוקי תבערה ואבנים נזרקו אמש לעבר אם לחמישה שהייתה בדרכה לביתה, בין מעלה שומרון לאל-מתן. היא לא נפגעה.

במקביל, ישראלי שהגיע אמש עם רכבו לגשר טייבה נעצר על ידי ערביי המקום ששרפו את הרכב לאחר שהוציאו ממנו את הנהג. אחד התושבים הסיע את הישראלי והביא אותו לשוטרים שהיו באזור. 

בשבוע שעבר נרצחו בפיגוע דריסה בירושלים קצין משמר הגבול ג'דעאן אסעד והצעיר שלום בעדני הי"ד. עשרה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני.