דליה למקוס הי"ד
דליה למקוס הי"דצילום: פלאש 90

אורי שכטר, סגן-אלוף במיל' ותושב ראש צורים שבגוש עציון, הוא ככל הנראה האדם האחרון שראה את דליה למקוס הי"ד לפני שנרצחה בפיגוע הדקירה הערב (שני) בצומת אלון שבות בגוש עציון.

"אני כותב את הפוסט הזה בידיים רועדות. לאחר שחוויתי היום את אחד האירועים הקשים, הכואבים והמטלטלים שעברתי בחיי", כתב שכטר בעמוד הפייסבוק שלו.

הוא סיפר כי בשעות אחר הצהריים עשה את דרכו ממודיעין לביתו. "זיהיתי בחורה צעירה עומדת בצומת שמשון עם שלט ביד 'גוש עציון'. עצרתי לידה וכשהיא נכנסה לרכב השלט התהפך וראיתי בצידו השני את המילים 'קרית גת'.

"שאלתי אותה בחיוך 'את צריכה לגוש עציון או לקרית גת?'. היא ענתה לי שהיא גרה בגוש עציון בישוב תקוע ועובדת בקרית גת".

למקוס סיפרה לשכטר כי היא עובדת כמרפאה בעיסוק בגני ילדים ואוהבת להיות עם הילדים הקטנים. "המשכנו לדבר בדרכנו לגוש. אני הורדתי אותה בצומת אלון שבות ופניתי לכיוון ביתי שבראש צורים. הבחורה ירדה מהרכב והודתה לי ואני איחלתי לה נסיעה טובה.

"לא תיארתי לעצמי שלאחר כמה דקות יגיע מחבל נבזה וירצח אותה", הדגיש שכטר, ''תהיה נשמתה של דליה למקוס (כן כך גיליתי שקוראים לה) צרורה בצרור החיים".

פיגוע דקירה בגוש עציון

דליה למקוס הי"ד, בת 26 מתקוע, נקלעה בשנת 2006 לפיגוע דקירה בצומת הגוש ונפצעה באורח קל. היא בת למשפחה שעלתה מדרום אפריקה והתגוררה עם משפחתה בתקוע ב-15 השנים האחרונות.

בטוקבק שפרסמה באינטרנט כמה חודשים לאחר שנפצעה, מתחה ביקורת על ארגון השמאל הקיצוני 'מחסום ווטש'. "לפני כחודש ב-28.2.2006 עמדתי בצומת גוש עציון כש'לפתע' בא מחבל והחל לדקור את העומדים בטרמפיאדה אני הייתי בין השני אנשים שנדקרו בנס לא נפגעתי קשה והפצוע השני ברוך ה' מחלים.

"אבל איפה היו נשות מחסום ווטש כדי לצלם את הדקירה? איפה?", שאלה למקוס, "המחסומים האלו הוצבו בכדי למנוע פיגועים שבאחד מהם נפגעתי אני כי המחסום שבצומת גוש עציון רחוק מהטרמפיאדה".

היא הותירה אחריה זוג הורים, ברנדה ונחום, שני אחים ושלוש אחיות. הלוויתה תצא מחר בשעה 10:00 בבוקר מבית המשפחה בתקוע.