הלוויתו של אלמוג שילוני הי"ד
הלוויתו של אלמוג שילוני הי"דצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

סמל-ראשון אלמוג שילוני, שנרצח בפיגוע בתחנת הרכבת בתל אביב, הובא אחר הצהריים (שלישי) למנוחות בחלקה הצבאית בהר הרצל.

מאות מכרים, חברים ובני משפחה הגיעו ללוות את את סמ"ר שילוני בדרכו האחרונה, יממה לאחר שנדקר בידי מחבל ערבי.

האב, יוסף, ספד לבנו, "אתה אוצר שלא יסולא בפז. השלמת החודש 20 שנות חיים וזכינו לראות אותך גדל. היית אמור להתחתן עם חברתך נועה, הכול היה מסודר, אבל אבינו שבשמיים החליט שהוא רוצה את הנשמות הטהורות ביותר לידו".

האב סיפר כי אלמוג נהג לבקש להביא הביתה חיילים בודדים לשבת. "יש לי פגישות עם תורמים ליחידה, סיפרת, אולי הצלחתי להשיג נעליים לחיילים", המשיך האב בבכי. "איזה ילד היית לנו, התייחסת אלינו כמו למלכים. מי לימד אותך להתנהג ככה?".

בין הסופדים היה מפקדו של שילוני, סגן-אלוף איתי אלקלעי. "אתה חייל מצטיין מוביל ואהוב ובראש ובראשונה אדם. היית אדם שתמיד ביקש לעשות למען הזולת ולמען חייליו. נמשיך במורשתך".

עוד ספדו לו אחיו התאום, חברתו, רב העיר מודעין ועוד. בתקוע הובאה למנוחות של דליה למקוס בת 26, שנרצחה אתמול בפיגוע בגוש עציון. מיכל, אחותה של דליה למקוס, קראה לציבור להמשיך ולנסוע בטרמפים. אביה, נחום, אמר כי בקבורתה בהרי יהודה דליה מחברת את כולנו לאדמת הקודש. "זכית במותך למות על קידוש השם והארץ", אמר האב. 

בתוך כך, חייל צה"ל נפצע קל מאבנים שיידו פלסטינים בא-ראם שמצפון לירושלים. החייל טופל במקום. במקום מתפרעים כמה עשרות פלסטינים וכי צה"ל מגיב בירי אמצעים לפיזור הפגנות.

קודם לכן נהרג פלסטיני ואחד נפצע קשה מאש כוחות הביטחון בהתפרעויות באזור חברון וגוש עציון. בצה"ל אומרים כי השניים נורו לאחר שאחד מהם אחז נשק מאולתר והאחר יידה בקבוק תבערה.