ראש הממשלה בנימין נתניהו לא אהב, בלשון המעטה, את הצעת החוק שלח"כ איתן כבל נגד עיתון ''ישראל היום''.

מיד לאחר אישור החוק בקריאה טרומית, נראה עם ראש הממשלה עם פנים נפולות כשהוא אומר לחברי הממשלה "בושה".

43 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה ו-23 הצביעו נגד. בבית היהודי התנגדו להצעת החוק - שמונה חברי כנסת הצביעו נגד וארבעה נוספים ''התקזזו'' עם חברי כנסת מהאופוזיציה.  הצעת החוק הועברה לדיון בוועדת הכנסת.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר כי העברת החוק נגד ''ישראל היום'' הוא בושה לדמוקרטיה הישראלית. כלשונו. "צר לי, ואני מתבייש בכך שיש חברים בסיעת הבית היהודי שחתומים על חוק זה. אני מקווה שבהמשך החקיקה, חוק זה יפול ולא נפגע בחופש הביטוי בישראל.

''לפי כללים אלו מזמן כבר היה צריך לסגור את עיתון 'הארץ' ועיתון 'ידיעות אחרונות'. עיתון סוגרים רק אם הוא פוגע בצורה בוטה בביטחון המדינה או דברים חמורים דומים. זהו יום שחור לדמוקרטיה", הוסיף יוגב.

"זהו חוק נטול בשורה מוסרית, חברתית או כלכלית", אמר ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי), ''איזו בשורה נושא החוק הזה? סתימת פיות והתערבות גסה בחופש הביטוי בישראל, זו בשורה מוסרית? שבירת מטה לחמן של אלפיים משפחות מפוטרי 'ישראל היום', זו בשורה חברתית? סירוס תחרות וחזרה לימי המונופול בשוק העיתונות המודפסת, זו בשורה כלכלית?".

על פי הצעת החוק, כל עיתון שמוגדר כאחד מארבעת העיתונים היומיים בעלי התפוצה הרחבה ביותר בארץ יחוייב להימכר עבור "תמורה סמלית" - כ-70% ממחירו של העיתון היומי הנפוץ והזול ביותר. "לא יוציא לאור אדם, ולא יהיה אחראי להפצה של עיתון יומי בעל תפוצה רחבה בחינם, לתקופה העולה על שישה חודשים מיום תחילת הפצתו בחינם", נכתב בהצעה.

ח''כ שטבון נגד חוק ישראל היום