מדבר ערבית. זחאלקה
מדבר ערבית. זחאלקהצילום: פלאש 90

חברי הכנסת הערבים של סיעת בל"ד מאשימים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שרי ממשלתו, בהסתה מכוונת נגד הציבור הערבי ובעידוד ''טרור יהודי'' ופגיעה בציבור הערבי וזכויותיו.

בעקבות הצתת המסגד הלילה בכפר אל מועייר, צפון-מזרחית לרמאללה, אמר ח"כ באסל גטאס כי "תג מחיר אינו מעשה של שוטים, אלא מעשה של מחושבים. אסטרטגיה מחושבת של הסתה, גזענות ודיכוי ממסדי.

"נתניהו ושריו הם עומדים בראש מערך ההסתה המשומן והנבזי, המשלח אזרחים לביצוע פעולות טרור אלימות. פעילי ארגוני טרור אלו ניזונים מקריאות שנאה וגזענות שמשמיעים אבותיהם הרוחניים היושבים בכנסת ובממשלה. נתניהו הוא האשם בפעולות הנקם שאנו עדים להם - ולא בפעם הראשונה, זרועו הארוכה הגיעה הלילה למסגד שהוצת".

למרות שטרב התברר אם הצתת המסגד הלילה בוצעה על ידי יהודים, בל"ד דורשת להכריז על מבצעי ''תג מחיר'' כארגון טרור. "זכותנו להיאבק בכל גילויי הגזענות, וכאן מדובר באנטישמיות במובנה העמוק ביותר. על ישראל לפעול כלפי הפושעים האלה בדיוק כפי שהיא פועלת נגד כל גילוי של אנטישמיות וטרור".

בבל"ד טוענים עוד כי פעולות ה''תג מחיר' מתיישבות עם מדיניות הממשלה, ''שגורמת להרג אלפי אזרחים פלסטינים בעזה נותנת השראה במעשיה לגזעניים קטנים בציבור, שחושבים שהם עושים פעולות לגיטימיות''.

ח"כ באסל גטאס בכנסת

חבר הכנסת באסל גטאס עלה בצהריים לנאום במליאת הכנסת עם כאפייה מסביב לצווארו וביקש להביע הזדהות עם תלמידי בתי הספר הערביים שלטענתו הותקפו כי לבשו כאפיות.

ח"כ גטאס שאל את השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' על הקשר בין התבטאויותיו בשבוע שעבר לבין האירוע בכפר כנא ותהה אם הוא שוקל להתפטר. השר אהרונוביץ' השיב: "שאלתך לא ראויה לתגובה אבל אני כן אגיד שאין לי שום כוונה להתפטר, למורת רוחך".

ח"כ מירי רגב (הליכוד) ביקשה מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לבדוק בתקנון הכנסת האם מותר לנאום על בימת הכנסת עם כאפייה.