שר שלום ג'רבי
שר שלום ג'רביפלאש 90

בעקבות פרסום נתוני הגיוס ברשויות המקומית, ואי הכללת מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי במדד הנשיאה בנטל, מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי שיגר הערב (רביעי) מכתב לראש אכ"א, האלוף חגי טופלנסקי.

במכתבו ביקש ג'רבי לתקן את העוול הנגרם לרשויות מקומיות העשירות במתנדבי שירות לאומי-אזרחי, וכן לכלול את משרתי השירות הלאומי בנתונים המתפרסמים אודות אחוזי המשרתים.

"אני סבור כי בנתונים שצה"ל מפרסם באשר למידת תרומתם למדינה של הצעירים מהרשויות השונות, ראוי לשקלל גם את נתוני המשרתים בשירות הלאומי-אזרחי והתורמים למדינה ולחברה, ביניהם רבים בתחום הביטחוני, לעתים רבות לא פחות מחיילים עורפיים. כך, יוכל הציבור לקבל תמונה מלאה יותר לגבי תרומתם למדינה של הצעירים בנושא השירות המשמעותי - בצה"ל, או בשירות הלאומי-אזרחי. כך גם לא ייווצר רושם מוטעה לגביי חלק מהרשויות כאילו אחוזי ההשתמטות בהם גבוהים, בעוד שרוב מוחלט של בוגרי התיכונים ברשויות אלו תורמים למדינה ומשרתים שירות לאומי מלא, מטעמי דת או מטעמים רפואיים, לאחר שקיבלו פטור מצה"ל או שלא נקראו לגיוס על ידו".

עוד הוסיף ג'רבי כי,"קרוב ל-17,000 מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי מכלל המגזרים תורמים תרומה משמעותית מזמנם וממרצם במשך שנה או שנתיים למדינת ישראל בתחומי הביטחון, החינוך, הרווחה, הבריאות ועוד, ויש להכיר להם תודה על כך. לא ייתכן כי מתנדבים אלו, לא ייכללו באחוזי המשרתים את המדינה ברשויות המקומיות השונות, כמובן באופן נפרד מאחוזי החיילים והקצינים, אך בתוך השקלול הכולל של אחוזי המשרתים ברשויות השונות".

 "אני סמוך ובטוח כי נושא השירות הלאומי-אזרחי קרוב לליבך ולכן אני פונה אליך בבקשה לתקן את העוול הנגרם לרשויות מקומיות העשירות במתנדבי שירות לאומי-אזרחי, ולפעול לכך שגם משרתי השירות הלאומי-אזרחי ייכללו בנתונים המתפרסמים אודות אחוזי המשרתים מהרשויות המקומיות השונות במדינת ישראל".