זריקת אבנים
זריקת אבניםצילום: עיסאם רימאווי

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד נער יהודי בן 14, לפיו השליך הנער יחד עם חברים אבנים על כלי רכב של ערבים.

הנער מואשם בעבירות של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה.

מכתב האישום עולה, כי ביום שני השבוע, בשעות הצהריים, דקר מחבל ערבי את החייל אלמוג שילוני הי"ד, בתחנת הרכבת "ההגנה" בתל אביב.

כעבור מספר שעות הודיעו כלי התקשורת שהחייל מת מפצעיו. סמוך לאחר הפרסום, הנער ו- 3 מחבריו, נערים אף הם, החליטו ליידות אבנים לעבר כלי רכב ובו נהג ערבי, זאת בשל מותו של החייל על ידי מחבל ערבי.

בשעה 01:00 לערך הגיעו הנאשם והקטינים האחרים סמוך לתחנת הדלק פז בשכונת קרית מנחם בירושלים, הנערים עמדו על מדרכה במקום.

בשיחה ביניהם אמרו הנערים, כי "הם עושים פיגועים בואו נעשה גם להם". אחד הקטינים אמר "וואי הנה ערבי במיניבוס" וגם "הם עושים לנו דברים כאלה, נעשה גם להם".

באותה העת מונית ובה נהג ערבי נסעה במקום סמוך לנער ולחבריו. אחד הנערים צעק לעבר נהג המונית "מוות לערבים", וזרק לעבר המונית אבן.

בהמשך עבר רכב מסוג טרנזיט נהוג על ידי נהג ערבי, הנער וחבריו הרימו כל אחד אבנים ורצו לעבר הטרנזיט, אבן שזרק הנער לעבר הטרנזיט פגעה בו מאחור.

"במעשיו, זרק הנאשם בצוותא עם אחרים אבנים לעבר בני אדם שעל נתיב תחבורה וכלי תחבורה בכוונה לפגוע בנוסע בנתיב תחבורה או כלי תחבורה או לסכן את בטיחותו, בדרך שיש בה כדי לפגוע בשימוש החופשי והבטוח של נתיב התחבורה או כלי התחבורה או בבטיחותו של נוסע כאמור או כדי לסכן את השימוש או הבטיחות האמורים", נטען בכתב האישום.