עבדאללה, נתניהו וקרי
עבדאללה, נתניהו וקריצילום: רויטרס

בעמאן בירת ירדן נערכה אמש (חמישי) פגישה משולשת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, מלך ירדן עבדאללה ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. הפגישה עסקה בהסלמה במצב הביטחוני בירושלים שנובעת מהמתיחות סביב הר הבית.

קרי אמר בתום הפגישה כי המנהיגים הסכימו על צעדים להפחתת המתיחות בין ערבים ליהודים בירושלים. "הישראלים והירדנים הודיעו כי ינקטו את הצעדים הנחוצים להפחתת המתיחות", אמר המזכיר האמריקני.

"אני יודע שזה לא יקרה בין לילה, אבל המנהיגות בשני הצדדים הוכיחה שהיא מחויבת לשמירת השקט. הגעתם לפגישה, והשיחות עמם הבהירו לי ששניהם מוכנים לעשות את המהלכים הדרושים לשם שמירת הסטטוס קוו".‬‎

מזכיר המדינה האמריקני קרי ציין לטובה את ראש הממשלה. "נתניהו הביע את התחייבותו לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית", סיפר, "כל המנהיגים ובמיוחד נתניהו, הראו נכונות לשים סוף לסכסוך בין ישראל לפלסטינים ולהתקדם במשא ומתן".

לדבריו גם מלך ירדן עבדאללה הסכים שיש לנקוט צעדים כדי לשמור על השקט בהר הבית. "התקשרנו לא-סיסי כדי שיביא את הצד שלו במאבק. הייתי במצרים לפני כמה שבועות ולא-סיסי ולי הייתה שיחה ארוכה על הפעולות שצריך לנקוט נגד הטרור. הוא התחייב בפניי, שלא רק שהוא מחויב למאבק בטרור אלא הוא מוכן, במילים שלו, לעשות הכול כדי לקדם את השלום בין ישראל לפלסטינים".