נשים יקרות! אימהות יקרות! אני רוצה להעלות השבוע נקודה כואבת. נכנסה אלי השבוע לקוחה שמחפשת בגד לאירוע של אחיה. היא ילדה לא מזמן ומיניקה את בנה הקטן והחמוד.

לאחר מספר מדידות מצאנו את השמלה המושלמת – נראית כאילו נתפרה במיוחד בשבילה ומסתירה את כל 'השאריות' של אחרי הלידה. למרות זאת, היא 'לא היתה סגורה על זה לגמרי' ולכן נתתי לה לקחת את השמלה הביתה ולמדוד שוב מול המראה.

אחרי יומיים היא חזרה: 'כולם אמרו לי שהשמלה מהממת ומחמיאה לי מאוד'. 'איזה יופי', אני חושבת לעצמי, 'עוד אישה שתיראה נהדר ותרגיש נהדר באירוע'!

'אבל', היא אומרת, 'אחד מבני המשפחה שאל איך אני אניק עם השמלה, ופתאום הבנתי שבאמת לא אוכל להיניק איתה' – כך היא אמרה לי.

'טוב... אבל אין לך פתרון לעניין הזה...? את יודעת, יש הרבה דרכים להתמודד עם המצב הזה', ניסיתי להישמע דרמטית כדי להראות לה שאני שותפה להבנת הבעיה הקשה הזו.

וכבר ראיתי בעיני רוחי את התינוק הקטן והחמוד צווח מרעב שמייסר את קיבתו הקטנה, וכבר נמלאתי בעצמי רחמים על היצור הקטן וחסר הישע המופקר לרעב בזמן שכולם רוקדים וחוגגים... וכבר התחלתי לחוש בעצמי ברעב, ושאלתי את עצמי מתי אכלתי בפעם האחרונה. מזל שטריקת תא המדידה החזירה אותי למציאות, כי מחשבותיי כבר נדדו להמונים הנמקים ברעב באפריקה...

'לא, תשמעי, זה אירוע של 7 שעות, מה אעשה...'

וכעבור 5 דקות יצאה מהחנות אישה שמצאה שמלה מושלמת בשבילה, שמחמיאה לה, שהיא נראית בה 'מליון דולר'- אבל היא יצאה, והשמלה נשארה על הקולב. ואני – המומה, מנסה לעכל את מה שחוויתי.

ושלא תבינו אותי לא נכון, הקשר בין אם ותינוקה הוא חשוב ביותר ויש ערך גדול בהנקה, אבל – יש גם ערך גדול בלהיראות טוב, בללבוש את מה שמחמיא לנו, בלהיות מטופחות, נאות וזוהרות! כשאנחנו נראות טוב, כשאנחנו זוהרות – אנחנו מרגישות טוב, אנחנו שמחות יותר, אנחנו בטוחות יותר, אנחנו טובות יותר לעצמינו, לסובבים אותנו – לתינוקות שלנו.

זה שאנו נשים – שעוברות הריונות, לידות, תקופות של הנקה ושינויים גופניים שונים, זה ממש לא אומר שאנחנו צריכות לבחור שמלה עם רוכסן לכל האורך ולהיראות כמו בלנית מווארשה בשלהי המאה ה-19! (ואני מתה על בלניות).

אז לערב אחד, שכל כך חשוב לך, תמצאי פתרון יצירתי לארוחה של החמוד – אני בטוחה שהוא לא ימות מרעב.

יפעת זר - מעצבת אופנה וסטייליסטית. בעלת בוטיק 'יפעת' בפתח תקווה [email protected]