נתניהו והשחקנים בסלפי אחרי המשחק
נתניהו והשחקנים בסלפי אחרי המשחקצילום: עמוס בן גרשון. פלאש 90

אמרו שהבוסנים עדיין טובים יותר מאלו ששיחקו מולם הערב בלבן. אמרו שהשחקנים שם משחקים ברמות הגבוהות ביותר וגם ללא חלוצים הם עדיין טובים יותר. אמרו שסופת הגשמים שפקדה את הארץ ואת האצטדיון בחיפה תעשה חיים קשים לשחקנים הישראלים. אז אמרו.

נבחרת ישראל בכדורגל השיגה הערב את אחד הניצחונות הגדולים ביותר שלה, 0:3 על נבחרת בוסניה החזקה. מעבר לכך שהניצחון הזה מביא את נבחרת ישראל לראשות הבית עם כל 9 הנקודות האפשריות ומשחק חסר, הניצחון הזה גם מהווה את הניצחון הגדול ביותר של הנבחרת הישראלית מאז 2007.

מאז שער הניצחון של עומר גולן מול רוסיה באצטדיון רמת גן ב-2007, לא ניצחה הנבחרת הישראלית יריבה עדיפה עליה. עד שהגיעה בוסניה ומולם התייצבו חבורת זהבי ורמוט ודמארי והראו להם מה זה להיות ישראלי.

אז נכון, בוסניה הגיעה פצועה וללא אף חלוץ בסגל. נכון, כש-30,000 אוהדים שורקים שריקות בוז לכל נגיעה בכדור ומעודדים ללא הרף את היריבה זה לא פשוט בכלל. ועדיין, יש לזכור, נבחרת בוסניה שיחקה לפני חודשיים במונדיאל שהתקיים בברזיל ובוודאי שביום אחר בוסניה טובה לא פחות מישראל, ואולי אפילו יותר.

אבל היום (ראשון), באצטדיון החדיש שבחיפה, ראינו רק נבחרת אחת על המגרש. נבחרת ישראל שמה.

עוד לפני המשחק דיברו על כך שאם ישראל תפסיד יהיה זה בגלל המתיחות בין השחקנים בעקבות אירועי הדרבי. אמרו שהגשמים העזים יגרמו לשחקנים הישראלים למפלה. אבל כל אלו לא עזרו לבוסנים, ישראל הייתה פשוט הרבה יותר טובה.

אולי זה בזכות המזל, אולי זה בזכות הכישרון, אבל מה שבטוח הוא ש-30,000 האוהדים הישראלים ביציעים גרמו לניצחון להיראות הרבה יותר מתוק, אמיתי ומה לא. מי שלא שמע את שירת ההמנון בפתיחת המשחק מגרוניהם של 30,000 האוהדים - לא יבין לעולם כמה מאוחדת וחזקה הייתה נבחרת ישראל הערב.

זה התחיל ממצבים טובים של טל בן חיים וערן זהבי שלא הלכו פנימה, והמשיך עם הצלות גדולות של אופיר מרציאנו השוער האשדודי והאלמוני. בדקה ה-36 סוף כל סוף ישראל באה על שכרה. מי שהיה אחראי על השער היה גילי ורמוט שהיה נתון בשבועות האחרונים לביקורת רבה בתקשורת הספורט בישראל אחרי אירועי הדרבי וחוסר תמיכתו בחברו לנבחרת, ערן זהבי.

ורמוט קיבל מסירה מזהבי, ובבעיטה אחת בעט כדור חזק היישר לרשת של הבוסנים ההמומים. האוהדים שמחו אבל גם הם ידעו כי אם הדברים תלויים בנבחרת זה לא נגמר עד שזה נגמר. 

רגע לפני שירדו אל המחצית, הספיקו חניכיו של אלי גוטמן לעשות את הלא יאומן ולעלות ליתרון של שני שערים. שוב זהבי היה האיש שאחראי על בישול השער, הפעם לחברו לשעבר בהפועל ת"א, עומר דמארי. החלוץ המדהים שמשחק באוסטריה קיבל הזדמנות מול השוער בגוביץ' לבד, ובלי להסתכל כבש שער. שער שהקפיץ את כל 30,000 האוהדים באצטדיון ואלפים בבתים.

חשבתם שנגמר? תחשבו שוב. בוסניה עוד איבדה את בלמה טוני שוניץ' בדקה ה-48 אחרי שהכשיל את דמארי מחוץ לרחבה וספג בגין עבירה זו כרטיס אדום.

בדקה ה-70 מספר 7 בלבן, ערן זהבי, נעץ את המסמר האחרון בארון של הבוסנים ורץ לחגוג את השער עם הקהל הישראלי בתנועת ה"פיו-פיו" המפורסמת. אפילו יאיר לפיד וביבי נתניהו שהיו במשחק יצאו מגדרם. ככה זה, במדינה כמו שלנו - הגאווה הלאומית גוברת על הכל, אפילו על הפוליטיקה הישנה.

עם שריקת הסיום נפתחו חגיגות גדולות באצטדיון, כשכולם יודעים - הניצחון הזה שווה עליה ליורו 2016 שיתקיים בצרפת. אמנם הדרך עוד רבה, אבל כמו שזה נראה, בקרוב חלומות יתגשמו.