פירון מלמד
פירון מלמדצילום: דוברות משרד החינוך

מערכת החינוך מציינת השבוע את 

שר החינוך, שי פירון ביקר הבוקר בבית ספר רנה קאסן בירושלים והעביר שיעור לתלמידי כיתה יב' בנושא סובלנות ומניעת גזענות לתלמידים לרגל שבוע "האחר הוא אני" במערכת החינוך. בביקור השתתפו גם ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ומנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן.

שר החינוך אמר לתלמידים, "לכם יש את הכוח להילחם בגזענות, להוקיע אותה לחלוטין מהשיח. עליכם להנהיג שפה אחרת, לקבל את דעתו ואת זהותו של כל אדם בחברה שלנו, ולהבין כי לכל אחד תרומה משמעותית לחברה שאנו בונים כאן – חברת מופת".

עוד אמר כי "מערכת חינוך המקבלת אחרים היא מערכת הנותנת מקום לכל תלמיד, מייצרת מפגשי עומק בין קהילות שונות ומעמיקה בשיח חינוכי – רעיוני ואנושי המסיר שנאה, זרות וניכור. חברה מדירה היא חברה חסרה. חברה שלמה יודעת למקסם את חלקיה, לתת ולקבל. תכליתו של שבוע זה היא לבער שנאה, ללמוד לקבל את האחר. כל אחר, ולנהוג לנוכח הצו "ואהבת לרעך כמוך".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר, "אני גאה בתלמידים ובמורים הירושלמים אשר משקפים את הסובלנות הקיימת בחינוך הירושלמי. ישנה חשיבות יתרה לכך שמערכת החינוך מקדישה שבוע שלם, דווקא בתקופה הזו, לנושא "האחר הוא אני". נמשיך לקדם את ערכי הסובלנות וקבלת האחר במערכת החינוך בירושלים".

משרד החינוך השיק אתמול את התכנית החינוכית השנתית "התמודדות עם סובלנות, מניעת גזענות וחיים משותפים במערכת החינוך".

התכנית החדשה מהווה המשך למערכי השיעור, בנושא סובלנות וגזענות, אשר פתחו את שנת הלימודים הנוכחית, תשע"ה. התכנית החדשה מיועדת לכל המגזרים ולכל שכבות הגיל, תוך התאמה ליכולתם של התלמידים להתמודד עם הנושא ומשמעותו. במהלך השבוע הקרוב מערכת החינוך תציין את שבוע "האחר הוא אני" בסימן גילויי הגזענות בחברה הישראלית.