שוקן: מאמרו של גדעון לוי פגע בנו כלכלית

המוציא לאור של העיתון "הארץ", עמוס שוקן, מגלה בכנס העיתונאים באילת כי בעקבות מאמרו הקיצוני של גדעון לוי במהלך "צוק איתן" בוטלו 1600 מינויים - 800 מינויים של העיתון היומי ו-800 מינויים של סוף השבוע.

יחד עם זאת ציין שוקן כי נוספו כ-2500 מינויים חדשים אך מהתחום הדיגיטאלי שמחירו נמוך משמעותית מהגירסא המודפסת.

"המאמר פגע בנו כלכלית למרות המינויים הדיגיטאלים", אמר שוקן. נזכיר כי במאמרו "הרעים לטיס" טען לוי כי טייסי חיל האוויר מבצעים "את המעשים הכי רעים, הכי אכזריים", ושידם על ההדק קלה מאוד, בין היתר כיוון שאינם מסתכלים לקורבנותיהם בעיניים אלא יורים מהאוויר.

העיתונאי שרון גל התייחס לעיתון הארץ במהלך הפאנל וטען כי "הארץ" הוא דוגמא לפלטפורמה שזכותה להתקיים במדינת ישראל כמו זכותו של ישראל היום, להבדיל אלפי הבדלות, כלשונו. "אני מתפלץ שאני קורא את עיתון הארץ", ציין גל. הוא הזכיר את כותרות העיתון מהימים האחרונים, "כשמדובר במותו של הילד הערבי בירושלים הכותרת היא 'נרצח' וכשמדובר במותם של החייל מתל אביב והנערה מגוש עציון הכותרת היא 'נהרגו', שאף אחד לא יחשוב שזה מקרי. יש עורך שבוחר במילים".

שרון גל הוסיף "המאמר של גדעון לוי מזכיר לי את את המעשה שעשה חבר כנסת ערבי בשבוע שעבר שעלה עם כאפייה לנאום וניסה לעורר תשומת לב. חוץ מח"כית אחת אף אחד לא התייחס, ולכן אני מציע גם מול גדעון לוי - פשוט להתעלם, יחד עם זאת אני חושב כי לכתוב מאמר כל כך בוטה ופוגעני זו חציית קו אדום".