שרשרת אנושית בגוש עציון

בצל טבח המתפללים הבוקר (שלישי) בבית הכנסת בהר נוף ובמלאת שבעה לרציחתה של דליה למקוס הי"ד, אלפי בני נוער מגוש עציון וקרית ארבע, יחד עם הוריה של למקוס, קיימו שרשרת אנושית מצומת גוש עציון ועד לישוב כפר עציון.

השרשרת עברה בתחנה בה אירע פיגוע הדקירה בשבוע שעבר, ומול התחנה ממנה נחטפו שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח הי"ד.

חברת הכנסת אורית סטרוק (הבית היהודי) סיפרה בדף הפייסבוק שלה, ''ימים קשים מאוד עוברים עלינו. יהודים עטורים בתפילין נטבחים בבית הכנסת והתגובה לרצף מעשי הטבח עשויה להיות יאוש.

''ראיתי אותם הבוקר, מאות בני נוער חדורי אמונה, מלאי חיים, כואבים את המכות הקשות אבל לא מעלים על דעתם שלא להמשיך קדימה בעוז. אוחזים ידיים במקומות שבהם נרצחו אחינו ומרכינים ראש אבל ממשיכים הלאה עד לכפר עציון -
סמל לגבורה ולתקומה שלנו'', הוסיפה.

את הפעילות יזמו תלמידות אולפנת "נוה חנה" של רשת "אור תורה סטון". בני הנוער אשר יזמו את האירוע אמרו כי "גוש עציון זה הבית שלנו, ולא ניתן לאירועי הטרור לשבש את שגרת חיינו. תחנות אוטובוס אלו מהוות עבורנו עורק תחבורתי חשוב להתנהלות היום יומית שלנו.

"התגייסנו שבעת בתי הספר התיכוניים בגוש עציון יום אחרי שמשפחת למקוס קמה מהשבעה, ולמרות הטבח הנורא היום בירושלים כדי להביע אחדות והזדהות, תחת הכותרת 'בלב אחד נמשיך לפעום'".

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, הוסיף כי "אני מברך על היוזמה של המארגנים וכן על המשתתפים הרבים שהגיעו והראו נוכחות יהודית, צעירה ויוזמת על כביש זה בראש מורם. בני הנוער מראים את חוזקם, לא ניתן לטרור להוריד את ראשנו במדינה שלנו".