בית הכנסת בהר-נוף, שעות לאחר הפיגוע

הותרו לפרסום שמותיהם של ארבעת הנרצחים בטבח שאירע הבוקר (שלישי) בבית הכנסת בשכונת הרב נוף בירושלים.

ראש כולל "תורת משה" הרב משה טברסקי הי"ד, הרב קלמן לוין הי"ד, אריה קופינסקי הי"ד ואברהם שמואל גולדברג הי"ד.

הלוויתו של הרב טברסקי תצא בשעה 14:00 מכולל "תורת משה" בסנהדריה המורחבת, להר המנוחות. הלוויותיהם של שאר הנרצחים יצאו בשעה 15:00 מבית הכנסת בו נרצחו.

הרב טברסקי הי''ד
הרב טברסקי הי''ד

ארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע הרצחני ו-8 נוספים נפצעו בהם ארבעה באורח קשה, שניים בינוני והשאר קל. בין הפצועים, שני השוטרים שנפצעו אנוש וקשה במהלך חילופי האש עם המחבלים.

שני מחבלים ממזרח ירושלים הגיעו למתחם בית הכנסת 'בני תורה' שברחוב אגסי בשכונת הר נוף שבבירה והתנפלו על המתפללים בירי ובגרזנים וסכינים.

זירת הפיגוע בשכונת הר נוף

כוחות מד"א ואיחוד הצלה הוחשו למקום והחלו לטפל בנפגעים. בשלב הראשון נראה היה כי במקום הרוג אחד אך בשלב מאוחר יותר, כאשר נבחנה זירת הפיגוע במלואה הוברר כי בתוך בית הכנסת יש ארבעה הרוגים. שני שוטרים, ששהו בסמוך למקום בעת האירוע, הגיעו לבית הכנסת וניהלו קרב יריות עם שני המחבלים. כעבור מספר דקות הצליחו השוטרים לחסל אותם. 

עדי ראייה לפיגוע דיווחו שראו אדם שלישי שנמלט מהזירה, והמשטרה פתחה במצוד אחריו ברחבי הבירה. מבדיקה ראשונית של זהות המחבלים, עולה כי מדובר בשני פלסטינים תושבי ג'בל מוכבאר. על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, אחד המחבלים הוא סעיד אבו אל-ג׳מל שעבד במכולת הסמוכה לבית הכנסת.

על פי הדיווח, המחבלים הם קרובי משפחתו של ג'מאל אבו ג'מאל, אסיר שהשתחרר בפעימה השנייה במסגרת מחווה מדינית לאבו מאזן לפני כשנה ונעצר שוב בתחילת החודש.

ד"ר ג'ויס מורל, רופאה המתנדבת באיחוד הצלה וגרה בשכונה, סיפרה "כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה מאוד, מתפללים שוכבים עם טליתות ותפילין לראשם כשהם ללא רוח חיים, חלק מהנפגעים היו במצבים שונים בהם קשה בינוני וקל, הנפגעים סבלו מפצעי ירי ודקירות, המתפללים מסרו לי כי המחבלים נכנסו במהלך תפילת שחרית והחלו לטבוח בהם עד להגעת כוחות משטרה שניטרלו אותם".