השר אהרונוביץ'
השר אהרונוביץ'חזקי עזרא ערוץ 7

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', פירט אחר הצהריים (שלישי) את ההנחיות שהוציא בעקבות מה שהגדיר "הפיגוע האכזרי בבית הכנסת בשכונת הר נוף".

בין ההנחיות אותן פירט השר, "הצבת מחסומים בכפרים ובידוק קפדני של כלל היוצאים. גיוס 4 פלוגות מג"ב (פלוגות תמר) ועיבוי הכוחות ע"י כלל מתנדבי המשמר האזרחי ברחבי הארץ".

הנחיות נוספות הן, "קבורת המחבלים מחוץ לירושלים. המלצה לקדם הרס בתי המחבלים באופן מיידי. המלצה לבחינה נוספת מחודשת של שימוש בצווים מינהליים ובחינת הקלות בנשיאת נשק בדגש לתושבי ירושלים ושינוי התבחינים בהתאם".

"הטרור הרצחני הינו פרי יוצר של ההסתה הפלסטינית המובלת על ידי הנהגת הרשות הפלסטינית והעומד בראשה. נלחם בטרור בכל הכלים והאמצעים ונחזיר את הביטחון לתושבים", הדגיש אהרונוביץ'.

עדי ראייה בזירת הפיגוע

בשעה 07:00 הבוקר חדרו לבית הכנסת בהר נוף שני מחבלים משכונת ג'אבל מוכבר שבמזרח ירושלים - רסאן אבו ג'מל ובן דודו עודיי אבו ג'מל, שניהם בשנות העשרים לחייהם. הם נכנסו לאולם התפילה עם גרזנים, אקדחים וסכינים, ותקפו את המתפללים.

דקות לאחר מכן חוסלו המחבלים על ידי שוטרים שהגיעו למקום. ארבעה בני אדם נרצחו ושמונה נוספים נפצעו, בהם ארבעה באורח קשה.

על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, אחד מהמחבלים עבד במכולת סמוכה בהר נוף. הם קרובי משפחתו של ג'מאל אבו ג'מאל, אסיר שהשתחרר בפעימה השנייה במסגרת מחווה מדינית לאבו מאזן לפני כשנה ונעצר שוב בתחילת החודש. המשטרה והשב"כ פשטו על בתיהם של שני המחבלים ועצרו כמה מבני משפחותיהם לחקירה.