אליהו. קורא לאוהדים לבוא
אליהו. קורא לאוהדים לבואצילום: לילך וויס

"אני רוצה קודם כל להשתתף בצער המשפחות הנפגעות ובצערה של העיר כולה שספגה מכה קשה" כך אמר אמש שחקנה של הפועל ירושלים בכדורסל, ליאור אליהו ערב משחקה החשוב של הקבוצה האדומה של העיר מול באנביט הטורקית (רביעי, 20:30, היכל הפיס ארנה) במסגרת היורוקאפ.

אליהו והמועדון האדום יודעים כי לאחר הפיגוע הקטלני שהתרחש אתמול בעיר, אוהדים רבים צפויים שלא להגיע למשחק החשוב והגורלי עבור המועדון במסגרת האירופית. 

אליהו אמר "לאור אירועי היום, המשחק הזה מקבל משמעות קצת שונה". עם זאת הוסיף השחקן "אני מקווה ומאמין שהקהל יגיע בהמוניו במיוחד בימים אלו כדי לתמוך ולהראות לכל העולם שאי אפשר לשבור אותנו".

ירושלים של הליגה וירושלים של אירופה זו לא אותה ירושלים. בעוד שבליגה ירושלים נמצאת במקום הראשון בטבלת ליגת ווינר סל ועם שבעה ניצחונות רצופים, באירופה היא עם ניצחון אחד בלבד במפעל היורוקאפ מה שהופך את המשחק הערב למשחק קריטי עבור המשך דרכה של ירושלים באירופה.

הפסד של האדומים יקבע כמעט באופן סופי וודאי כי חלומותיהם של ראשי הקבוצה להופעה מכובדת אירופה יצטרכו לחכות שנה נוספת, ניצחון יאושש את האדומים במקצת וישאיר עוד סיכוי לא מועט לעליה לשלב הבא במפעל השני בחשיבותו.

באנביט וירושלים נפגשו כבר העונה במסגרת היורוקאפ, היה זה בתחילת שלב הבתים הראשון והמפגש היום יהיה פתיחת הסיבוב השני של שלב הבתים. בטורקיה הפסידו האדומים בשניות הסיום ובתוצאה צמודה, 76:80. בשביל לשמור על סיכוייהם לעלות לשלב הבא, חייבים שחקניו של פרנקו להשיג ניצחון בהפרש סלים יותר מההפסד על אדמת טורקיה.

באנביט מחזיקה במקום השני בבית עם ארבעה ניצחונות והפסד אחד. ניצחון ישראלי הערב, וירושלים ממשיכה במפעל. 

צפו במשחק המלא בין השתיים: