אנשי זק"א בזירת הטבח
אנשי זק"א בזירת הטבחצילום: חזקי עזרא

שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי) קורא לצאת למבצע צבאי לחיסול הטרור במזרח ירושלים.

בראיון לרזי ברקאי בגלי צה''ל אמר בנט כי "צריך לעשות מה שמתחילים עכשיו לעשות - לעבור ממגננה למתקפה. מה שעשינו בחומת מגן שבמקום לשים שומרים בכל בית קפה, בכל בית כנסת ובכל גן ילדים, ללכת אליהם, למקורות, בעוצמה מאוד גדולה.

"לייצר הרתעה, והרתעה זה לא שהורסים בית חודש אחרי הפיגוע, אלא שהורסים את הבית באותו יום של הפיגוע. יש הרבה חסמים משפטיים ואחרים, צריך לטפל בזה".

בנט נשאל האם הוא תומך בהריסת בתים של מחבלים יהודים. הוא סירב לקבל את ההשוואה ואמר כי "אם היתה מגמה של רצף של עשרות פיגועים – אז כן, אבל אין את זה. היה אירוע בדיד של רצח אבו חדיר שגונה מקיר לקיר ובצדק. זו לא תופעה. יש מגמה רק מצד אחד לצד השני. לכן אני לא מקבל את הסימטריה של השאלה שלך".

שר הכלכלה הסביר כי כדי ליצור הרתעה, צריך בין היתר גם לבטל למחבלים ולמשפחותיהם את קצבת הביטוח הלאומי. "הרתעה זה להסיר תושבות ממחבלים ועוזריהם. למה שהם ייהנו מקצבת ביטוח לאומי אם הם מפגעים? המחבל הבא בתור יודע שמחכים לו בגן עדן עם כל הפרסים, אבל אם הוא יודע שמשפחתו תאבד את הפרנסה, שזה על חשבון מדינת ישראל, הוא יחשוב פעמיים.

"משפחה שאחד מצעיריה מתעניין בהתאבדות היא יכולה לומר: 'תתאבד תתאבד, אבל אל תדפוק אותנו, אל תיקח לנו את הביטוח הלאומי כי בלי זה אין לנו איך להתקדם ואל תהרוס לנו את הבית'".

בנוסף הציע בנט להחזיר את המחבלים ששוחררו לבתי הכלא. ''להחזיר את משוחררי הפעימות לכלא כפי שעשינו במשוחררי עסקת שליט. הרי שחררנו אותם במחווה בשביל 'שלום' כשאבו מאזן מסית נגדנו הם צריכים לחזור לכלא. צריך לייצר משואה הפוכה: היום הם רואים ברכה בעמלם. הם מקבלים פרסים. הם צריכים לדעת שכל פעם שהם הורגים יהודים חלילה, הם יינזקו קשות".

בנט קרא ל"חומת מגן" בעזרת כוחות משמר הגבול. על השאלה למה יהודים צריכים להתייש בג'בל מוכבר ענה יו"ר הבית היהודי: "יש לנו מחלוקת אידיאולוגית. אני בעד לשבת בכל מקום בארץ ישראל. אם חלילה נקים מדינה פלסטינית תתחיל אינתיפאדה בגליל, ואז מה נגיד? שצריך לברוח משם?

"בצפון אם תהיה אינתיפאדה ערבית אז נוותר על הגליל - הרי יש חלקים בגליל ש-2/3 שם הם ערבים? אני נגד להכניס את צה"ל לירושלים יש את משמר הגבול ויש את המשטרה, אני לא פוסל במקרי קצה להכניס אותם".

על דברי ראש השב"כ, לפיהםן אבו מאזן לא מסית בעצמו לטרור אמר בנט כי "עוד לא דיברתי עם ראש השב"כ, מעניין אותי מה עבר לו בראש. בוא אתן לציבור לשפוט".

בשלב זה ציטט השר הודעת אבו מאזן: "בכעס קיבלנו את ההודעה על הפשע הנתעב שביצעו כנופיית ההרג והטרור בצבא הכיבוש הישראלי". לדברי בנט, "יש לי נטיה כבר שנים - נבדוק מה אומרים ראשי מערכת הביטחון על צוק איתן, הרי אבו מאזן קורא לג'יהאד בירושלים. אולי עיוותו את דבריו של ראש השב"כ - שהמאזינים ישפטו את הציטוטים של בכירי הרשות".

"יהודים נטבחו בחברון עוד לפני שהיה כיבוש, עוד לפני הכיבוש של 48", אמר. "הם לא רוצים אותנו פה , אנחנו צריכים להיות חזקים ולהפסיק לשקר לעצמנו שזה ייפתר אם רק נברח מירושלים או מחברון או מתל אביב''.

הוא סיפר כי נפגש אתמול עם ראש הממשלה נתניהו על נושא הביטחון בירושלים. ''גם ב'צוק איתן' לקח שלושה שבועות עד שצה"ל נכנס, גם בחומת מגן לקח שנה וחצי עד שצה"ל פעל את הפעולה. לצערי זה עלה בהרוגים רבים, אני מקווה שהפעם נעשה זאת יותר מהר. אני רואה שעכשיו מתחילים לאמץ את הכיוון של יותר יהודים יסתובבו עם נשק, משלימים חקיקה נגד זורקי אבנים, הריסת בתים ועוד".

על הר הבית אמר בנט כי "הוא מרכז הלאום של העם היהודי. יהודים צריכים לעלות להר הבית ולהתפלל שם מתי שהם רוצים. זאת אינה פרובוקציה ואני מתנגד למה שאומרים שאסור לעלות לשם: זה הופך את הקורבן לתוקף.

"ללכת לעיר הבירה שלנו כבר 4,000 שנה עוד לפני שהאיסלאם בא לעולם זאת אינה פרובוקציה. הם מעיזים להגיד שזה המקום המקודש להם? זה מקום מקודש אצלם מספר שלוש מבחינת הקדושה. אנחנו זכאים לעלות ואני בעד העליה להר הבית. יהודי שעולה להתפלל להר הבית אינו פרובוקטור".

ואילו בנוגע לאפשרות של הקמת ממשלת אחדות אמר השר נפתלי בנט, "אני בעד אחדות, ובעד להרחיב את הממשלה. אנחנו במערכה על זכותה של ישראל להתקיים, אחדות היא ראויה ואברך על זה. ראש הממשלה תומך במדינה פלסטינית בנאום בר אילן וזה לב הבעיה, כי העולם שואל אותנו אם אתם בעד מדינה פלסטינית, למה אתם בונים שם? צריך לחזור מזה".