מה מתחת למתחם קבר דוד?
מה מתחת למתחם קבר דוד?צילום: יונתן סנדלר. פלאש 90

בשיחה עם ערוץ 7 מספר הרב יוסף ברגר, מרבני קבר דוד המלך, בנו של האדמו"ר ממישקולץ, על תקיפה חמורה של קבוצת ערבים נוצרים את המתפללים בקבר דוד.

הרב ברגר מספר: "אני מגיע מדי שבוע ולפעמים מדי יום לקבר דוד המלך. אני יוצא אל השדה הסמוך שצדיקים ומקובלים גילו לנו ששם טמונים כל שמונת מלכי בית דוד ושם נפתח לפני כמה חודשים בולען גדול שהעיד ששם פתח המערה".

"אני מגיע לשם כי אני מרגיש שאנחנו קרובים ועומדים לפני הימים הגדולים של גאולת עם ישראל, ימים שחז"ל ניבאו לנו שיהיו ימים לא קלים, ימי חבלי לידת המשיח ימים קשים לעם ישראל. אני מגיע לשם ומבקש מהקב"ה שימתיק את חבלי הגאולה הללו".

"אתמול בבוקר כשראיתי את המראות הקשים והתמונות של יהודים מעוטרים בטלית ותפילין מתבוססים בדמם כאשר זדים צוררים מבני ישמעאל טבחו בהם ללא רחם, חשתי צורך דחוף ויצאתי מביתי ברמת שלמה לקבר דוד. בדרך חשנו תחושה מתוחה ברחובות ירושלים. הגענו לשם והתפללנו מעומק הלב לקב"ה שיאמר למלאך המשחית די, אנחנו רוצים גאולה ופתרון אמתי לעם ישראל, שיבוא מלך צדיק וקדוש שיגאל את עם ישראל" ממשיך הרב ברגר ומספר כי אל התפילה שלו הצטרפו עוד ועוד "אנשים נשים וטף ששמעו את התפילות".

"לפתע שמענו קולות של נשים שעמדו מאחורינו בזעקה 'הצילו', 'יש כאן ערבים', 'רוצים להרוג אותנו'. נדהמנו לראות קבוצה של בריונים עם מוטות ברזל, אבנים ומקלות רצים לקראתנו מכיוון המנזרים שמסביב. מיד נסנו לכל עבר וצעקנו 'מה אתם רוצים מאיתנו'. הם התקרבו לעברנו וזרקו לעברנו את המוטות והאבנים. הפחד היה מאוד גדול. המראות שראינו כמה שעות קודם לכן חזרו אלינו בצורה חיה".

מוסיף הרב ברגר ומתאר כי מישהו התקשר למשטרה ובתוך זמן קצר הגיעו למקום אנשי כוחות הביטחון והחלו לטפל באירוע באופן מקצועי ויעיל. "עשרות שוטרים וחיילים, אנשי יס"ם ומשמר הגבול הגיעו וכיתרו את כל המבואות של קבר דוד. הם חקרו אותנו כדי לדעת מהיכן באו אותם בריונים. כיוונו אותם והם הגיעו לכנסייה היוונית הסמוכה, הם פרצו את הדלת ותפסו חלק מהחבורה שאותם זהנו, אזקו את ידיהם ורגליהם ולקחו אותם לתחנת המשטרה".

בהמשך האירוע הועברו הרב ברגר ועדים נוספים לחקירה "כדי לקבל כל פרט להשלמת חקירה כדי להעמיד את אותם פורעים על מקומם".

בדבריו מציין הרב ברגר כי "מזמן שמעתי מהרבה אנשים שמגיעים להתפלל בשדה שפורעים מגיעים מהמנזר הסמוך ומאיימים עליהם במוטות ובאבנים. לא האמנתי עד שראיתי במו עיני".

על תחושותיו באותם רגעים הוא מוסיף ואומר: "הרגשנו את כוחות הטומאה שמסביב, איך הם לא יכולים לסבול את קדושת היהודים שמתפללים אל הקב"ה ולכן פרצו בזעם נורא כל כך".

"אני משבח את משטרת ישראל על פועלם המסור שהגיעו מיד וטיפלו ברצינות. כוח מד"א רבים הגיעו גם כן כי חשבו שיש נפגעים, אבל לא היו נפגעים, בזכותם של מלכי בית דוד. אין לנו אלא לבקש מעם ישראל לבוא אל המקום הזה שעליו כתב דוד המלך שבו תצמח קרן דוד ומשם יבוא מלך המשיח שאליו אנחנו מצפים. מי שמתבונן מבין שהגענו לרגע הנורא שבו אנחנו רואים את הדברים הנוראים שחז"ל ניבאו לנו בימי עקבתא דמשיחא, וציינו סימנים מחרידים של התדרדרות ערכית ומוסרית שתהיה לפני הגאולה".