ח"כ הרצוג בבית הכנסת בהר נוף

ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) הגיע בצהריים לבית הכנסת קהילת בני תורה בהר נוף בירושלים בו ארע אתמול הפיגוע הרצחני.

"באתי לכאן כאזרח וכמנהיג להביע זעזוע מעומק הלב היהודי. התמונה של קליע בארון הקודש היא קשה וקורעת את הלב. באנו להזדהות, לבכות ולנחם", אמר הרצוג וציין "אני מעריך את האיפוק של הקהילה חרדית שממשיכה ללמוד תורה".

לשאלת ערוץ 7 האם אתה כיו"ר האופוזיציה תעניק גיבוי לממשלה בימים אלה השיב הרצוג, כי "במאבקים כנגד הטרור תמיד נתנו גיבוי לממשלה והייתי מצפה שכך היה אם המצב היה הפוך. אך בסופו של יום אני מאמין שצריכה להיות דרך אחרת, הדרך הנוכחית נכשלה. ללכת לדרך אמיצה שמושיטה יד מצד אחד ומכה בטרור ובאויב בצד השני ".

בתוך כך, הקבינט המדיני-בטחוני מתכנס לדון במצב הבטחוני בעקבות הפיגוע אתמול בבית הכנסת בירושלים. משטרת ירושלים הציבה מחסומי בטון בכניסה לשכונת סור באהר, ולוחמים של משמר הגבול בודקים כלי-רכב היוצאים מן הכפר.

עם זה, לא הוצבו מחסומים בכניסות לשכונת ג'בל מוכבר שממנה יצאו אתמול שני מבצעי הפיגוע. גם ביציאות מאבו טור, מבית חנינא ומעיסאוויה לא הוצבו מחסומים, אך בכמה מן המקומות הוצבו ניידות משטרה.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי ארגון החזית העממית הודיע רשמית כי המחבלים שביצעו את הפיגוע בבית הכנסת בירושלים היו חברים בארגון. "אנו גאים בהם ורואים בפעולתם תגובה טבעית על פשעי הכיבוש. אנו מדגישים כי ההתנגדות החמושה נמשכת והאינתיפאדה ממשמשת ובאה ללא כל ספק", נמסר בהודעת הארגון.