יהונתן פולארד
יהונתן פולארדיהודה גליק

ועדת השחרורים של משרד המשפטים האמריקני דחתה את בקשתו של יהונתן פולארד להשתחרר מהכלא בתנאים מגבילים. כך דווח הערב (רביעי) בערוץ 2.

על פי הדיווח, פולארד היושב בכלא האמריקני כמעט שלושה עשורים, הגיש לאחרונה בקשת שחרור לוועדת השחרורים, במטרה להוביל מהלך שקט שיוביל לשחרורו, אך כאמור, בקשה זו נדחתה. 

בעקבות דחיית בקשתו של פולארד אמר שר הבינוי אורי אריאל כי התנהלות הממשל האמריקאי "הינה התעללות מתמשכת הגובלת ברשעות ואטימות תוך הפרה מפורשת של הבטחת ממשל קלינטון לשחרורו. על ראש הממשלה לדרוש בתקיפות את שחרורו המיידי, כפי שנהגו בממשל אפילו כלפי מרגלים של מדינות אוייב מסוכנות".

ח"כ דני דנון אמר כי "האמריקאים עושים שימוש ציני בכך שלא משחררים לחופשי את יונתן פולארד. יונתן סובל בגלל אינטרסים צרים בזמן ש- 76 מחבלים עם דם על הידיים שוחררו בגלל בקשת ארה"ב. צר לי לשמוע כי דווקא מבעלת בריתנו הגדולה ביותר, אנו נתקלים באטימות מוחלטת למרות התבטאויות בכירים אשר קראו לשחרורו".

נזכיר כי בפגישתם האחרונה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ביקש נתניהו את שחרורו של פולארד.

לאחרונה שונה תאריך שחרור של פולארד באתר שירות בתי הסוהר האמריקני. ללא כל הסבר, ליד המילים "תאריך שחרור" הופיע "מאסר עולם" - דבר שעורר סערה בתקשורת היהודית בארה"ב. בעקבות הסערה הוחזר התאריך ל-21 בנובמבר 2015.  לדברי דובר שירות בתי הסוהר האמריקנים, אד רוס, תאריך השחרור בשנת 2015 איננו אוטומטי אלא כפוף לאישורה של ועדת שחרורים.