אורי לופוליאנסקי
אורי לופוליאנסקיפלאש 90

שורה של אנשי ציבור ירושלמים הקימה קרן למענו של ראש העיר לשעבר ומייסד "יד שרה", אורי לופוליאנסקי, במטרה לסייע לו כלכלית כדי שהוא יוכל לשכור סנגור פרטי שיגן עליו בערעור על גזר הדין.

לופוליאנסקי, שנאשם בפרשת הולילנד וקיבל עונש חמור שכלל שש שנות מאסר בפועל, הגיש בסוף אוגוסט לבית המשפט העליון ערעור על גזר הדין.

אורי עמדי, יזם חברתי שניהל בירושלים מספר מינהלים קהילתיים, שהאחרון שבהם המנהל הקהילתי לב העיר, אומר לערוץ 7 כי מדובר בקבוצה של אנשים מכל המגזרים, "יש כאן מספר חברים שהכירו את עבודתו הציבורית, זה ממש חותך מגזרים, חילונים, חרדים ודתיים לאומיים.

"הבנו שיש צורך להגיד תודה לאדם יקר שכל כולו נתינה לציבור בארגון האדיר שהוא הקים, 'יד שרה' שאין שני לו בארץ ובעולם. אין משפחה בישראל ולא משנה לאן היא משתייכת שלא נעזרה בשרות של 'יד שרה', וזו שעתו של כל אדם שנעזר או הוא, או אבא או דוד שלו, שצריכים לקום ולהביע תודה ולסייע לו במשפט".

לדבריו, לופוליאנסקי לא יכול להרשות לעצמו לשכור עו"ד פרטי, "שמענו שהוא נעזר בסנגוריה הציבורית, האדם הזה ראוי וזקוק לעזרה המשפטית הטובה ביותר שיוכל להשיג. בהתארגנות שלנו אין אמירה משפטית או פוליטית היא כולה באה מתוך הרצון לסייע.

"זה נעשה בידיעתו אבל הוא לא ביקש מאיתנו, התחלנו לפני שבועיים ואנחנו מקווים שנגיע לכמה שיותר אנשים. אנחנו רוצים לעזור לאיש שעזר ועוזר לכל כך הרבה אנשים, ואנחנו מעריכים שאם היה לו סנגור פרטי גם גזר הדין היה אחר".

לדבריו, אורי לופוליאנסקי הוא אדם שאין רבים כמוהו ומצווה לעזור לו, "אני עבדתי 40 שנה בתפקידים חברתיים, יצא לי לעבוד עם כל ראשי העיר החל מטדי וגם תחת אורי, הוא אדם רגיש מאוד ולא משנה מי הפרט, הוא אף פעם לא הסתתר מאחורי סוללה של יועצים ומזכירות מה שלא מאפיין את אנשי הציבור בימינו. זוהי שעת מבחן של חברה מתוקנת שאמנם צריכה לעשות משפט אך יודעת לתת כתף לאנשים כאלה, זה שלב מבחן שאנחנו צריכים לעמוד בו".