דבר שלא עוזב. הרב וייס
דבר שלא עוזב. הרב וייספלאש 90

ראש ישיבת ירושלים לצעירים (ישל"צ), הרב ירחמיאל וייס, סיפר הבוקר (חמישי) על התחושות בעקבות הטבח בבית הכנסת בשכונת הר נוף.

הרב וייס ציין בראיון לגלי צה"ל, כי החיבור בין הטבח בהר נוף לטבח במרכז הרב מובן וטבעי בעיניו, "אני מבין מאוד, הקשר הוא מתבקש, דבר כזה שמתרחש בבית מדרש, ספריה, בית כנסת". 

עם זאת, הרב וייס הסביר, כי הגיל השונה של הנרצחים בשני המקרים גורם להבדל הגדול ביניהם. "יש הבדל גדול, הכאב הוא כאב, האובדן הוא אובדן. עם זאת, בעלי משפחות עם כל הכאב יש להם המשך. זה סוג אחר של כאב, אני לא יכול להשוות בין כאבים".

הרב וייס הוסיף וסיפר, כי למרות העובדה שתלמידי הישיבה כולם התחלפו, הנושא ממשיך להיות משמעותי, "יש לנו עכשיו מארבע משפחות אחים בישיבה". 

חלוף השנים לא משכיח לדברי הרב וייס את הפיגוע, אבל משנה את נקודת המבט. "השנים מקהות את הכאב, מבינים שאפשר להכיל ולחיות יחד עם הכאב. אנחנו יודעים גם לכאוב וגם לשמוח".

"זה דבר שלא עוזב אותי, אני חי עם הזיכרון הזה והכאב הזה, זה מראות שחוזרים. נפגשים עם האחים והמשפחות, זה דבר שנקבע לתמיד, כל זה יחד עם היכולת להמשיך", הוסיף הרב וייס.

לעובדה שהטבח בוצע דווקא בתוך בית כנסת אין משמעות גדולה בעיניו של הרב וייס, "האמת שזה פחות עושה לי את ההבדל. לא הנקודה שזה מקום קדוש עושה את ההבדל אלא עצם האובדן".