התרגשות גדולה היתה בוקר (חמישי) בקרב מתפללי בית הכנסת בעכו, כשהנער ד' בן ה-13 עלה לתורה, קיבל עליו עול תורה ומצוות, לשמחת אימו, אחיו ואחותו, וחברי הגרעין התורני בעיר.

עד לא מזמן, ד' התגורר עם אימו ואחותו יחד עם אביהם, מוסלמי מעכו. הסיפור מוכר, האם הכירה לפני שנים רבות ערבי מוסלמי שהעניק לה מתנות ולקח אותה למסעדות ולסרטים ... היא נשבתה על ידו והוריה ששמעו על הקשר של בתם גירשו אותה מבית המשפחה.

האם עברה להתגורר עם אהוב ליבה המוסלמי. הקשר נמשך והתהדק, והיא התאסלמה והתחתנה עמו. הוריה ישבו עליה שבעה ומבחינתם היא לא הייתה קיימה. זמן מועט לאחר החתונה החלו האלימות, ההשפלות, הקללות והתיעוב מצד בעלה המוסלמי. שלוש פעמים היא שהתה במעון לנשים מוכות, וכשיצאה ממנו, לא היה לאן לחזור, אז חזרה שוב ושוב למעון.

היא ניסתה לשקם עצמה לצאת ולברוח מבעלה המוסלמי, אך לא יכלה לפרנס את עצמה עם שלושה ילדים קטנים, ללא בית, ללא מקום בו תוכל לחוש מוגנת. היא שבה אל בעלה המוסלמי פעם נוספת.

המקרה של יהודית נודע לארגון "לב לאחים" ולפני מספר חודשים נמצא תורם למימון שכר דירה, לה ולילדיה. האם קפצה על ההזדמנות לקחה את ילדיה ועברה עמם לביתה החדש.

"לב לאחים" פנה לארגון להב"ה למניעת התבוללות ולחברי הגרעין התורני בעכו כדי שיסייעו לאם ולילדיה. כשהגיעו חברי הגרעין לביתה, הם הזדעזעו. בבית היו מספר ארגזים עם בגדים ומזרון אחד בלבד, עליו ישנו האם ושלושת ילדיה, בנה בן ה-16, בתה בת ה-14 ובנה בן ה-13.

חברי הגרעין ופעילי להב"ה, בשיתוף עם מחלקת הרווחה של עיריית עכו, החלו בגיוס רהיטים, כלי בית, מיטות, מכשירי חשמל ומילאו את בית המשפחה בכל הדרוש. מאז הם לא עוזבים אותה ומבקרים אותה מידי יום. "אתם עוטפים אותי בכל כך הרבה חום ואהבה, מה שכל חיי לא היה לי, אני לא מכירה את התחושה הזו", אמרה להם האם, "אתן, נשות הגרעין, גן של שושנים".

נציין כי בתמורה לרישומם של הילדים במשרד הפנים כמוסלמים, נאלצה האם לוותר על כל הרכוש המשותף, ונותרה חסרת כל, העיקר שיחיו כיהודים. ילדיה הלומדים במסגרות החינוך בעכו, דרשו לפטור אותם משיעורי הערבית שבבית הספר כי אינם מסוגלים לשמוע ולדבר בשפה שבה השתמש אביהם המתעלל.

בנה הגדול אינו רוצה להוציא תעודת זהות. כל עוד רישומו כיהודי לא יוסדר באופן מלא – הוא אינו מוכן שירשם בתעודת הזהות שלו שהוא מוסלמי, "דת של שנאה ואלימות" – כך הוא מכנה אותה.

הבוקר, כאמור, השמחה בבית הכנסת הייתה גדולה. חברי הגרעין התורני בעכו רכשו טלית ותפילין לד' ולמדו אותו לעלות לתורה ולברך "אשר בחר בנו מכל העמים – ונתן לנו את תורתו", ובסוף גם נזרקו עליו סוכריות. במוצאי השבת הקרובה, יחגוג  ד' עם אימו, אחיו ואחותו בסיוע הגרעין התורני בעיר חגיגה גדולה לרגל בר המצווה.

בנצי גופשטיין, מנכ"ל ארגון להב"ה, אמר כי "האושר הכי גדול שלנו הוא כשאנחנו רואים שכר לעמלנו ומצליחים להשיב ליהדות אישה וילדים, אין ספק, כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא".