ידוי אבנים במזרח ירושלים
ידוי אבנים במזרח ירושליםפלאש 90

מאות משפחות מיהודה ושומרון נמצאות ברשימת המתנה למיגון כלי הרכב הפרטיים שלהם.

במשפחות האלה גם גיתית ואיתמר יתיב מהר ברכה, שהחליטו למגן את רכבם לאחר שבנם נפצע מיידוי אבנים, אך התבשרו כי לא יזכו למיגון בתקופה הקרובה. הסיבה: אזל הכסף, מדווח הבוקר "ישראל היום".

משפחת יתיב נסעה חזרה הביתה, מירושלים לביתה שבהר ברכה שבשומרון. בדרך, כשעברו ליד הכפר סינג'יל, פגעו אבנים בחלון האחורי בצד שבו ישב בצלאל, בנם בן ה־3.5.

"בהתחלה חשבנו שאלה יריות", שיחזרה גיתית, "בצלאל התעורר בבהלה והתחיל לצרוח. ירד לו דם מהראש. המשכנו עד צומת שילה ושם חברנו לאמבולנס". הבן פונה לבית החולים כשהוא סובל מפגיעות של רסיסים בראשו ובפניו. למחרת שוחרר. אחרי האירוע הזה החליטה המשפחה למגן את רכבה. גיתית מילאה טפסים והתקשרה למוסך, אך שם נאמר לה כי היא נכנסת לרשימת המתנה.

סיפורה של משפחת יתיב דומה לסיפורם של תושבים רבים ביו"ש, שביקשו למגן את רכבם ונענו כי אזל הכסף. התקציב למיגון כלי הרכב בשנת 2014 עמד על 2.5 מיליון שקלים, ועלות מיגונו של כל רכב הוא 3,500 שקלים. המימון מתחלק בין משרד האוצר למשרד הביטחון, אך בשנה האחרונה חלה עלייה באירועים ביו"ש, ולצד הגידול באוכלוסייה ביו"ש נוצר ביקוש גדול למיגון.

ח"כ מוטי יוגב, יו"ר ועדת המשנה יו"ש לענייני חוץ וביטחון פועל מול האוצר כדי שייתן התחייבות למימון והרשאה שתאפשר למגן כבר עכשיו את מאות הממתינים על חשבון התקציב של שנת 2015.