לבני - בעד אבו-מאזן ונגד ההתנחלויות

שרת המשפטים ציפי לבני (התנועה) השתתפה אתמול (חמישי) בכנס המועצה לשלום ולביטחון, וטענה כי המשך ההתיישבות ביהודה ושומרון "מחמם את האווירה" ופוגע בעתיד המדינה.

"התפקיד שלנו, חברי הקבינט, הוא להתרומם מעבר למציאות הנוכחית ולראות האם יש משהו שאנו יכולים לעשות כדי לשנות את הכיוון גם באזור וגם ביחסים עם הפלסטינים", אמרה לבני, "אני לא יכולה להאשים את אלה המדברים על איומים מבחוץ כי הם קיימים וזהו סכסוך דתי ואלים ברמה המעשית ולכן קל לאותה הנהגה שמחדדת את הפחד בהסתמך על כך''.

לדבריה, "יש היום קואליציה שהיא לא רק טכנית אלא קואליציה של אותן מדינות ערב שהקיצוניות האסלאמית מאיימת עליהן. זוהי אותה הקואליציה שרוצה לסיים את הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים על בסיס שתי מדינות לאום. זו בשורה טובה".

לבני הוסיפה כי תמציתה של הציונות, כלשונה, היא שמירה על ישראל כיהודית ודמוקרטית. "לכן יש להגיע למצב של שתי מדינות לאום. ככל שממשיכים את מפעל ההתנחלויות עתידנו לא משתפר, זה מחמם את האווירה ושולח מסר לעולם שישראל משחקת משחק כפול", טענה.

"אנחנו מדברים על שלום והסדר אבל במקביל יוצאים בכל מני הכרזות על עוד בנייה ועוד הפקעה. החזון הוא שתי מדינות לאום כדי לשמר את ישראל יהודית ודמוקרטית", הדגישה.

שרת המשפטים מתחה ביקורת על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ''הוא מנסה להריץ באו"ם החלטה על הראש של ישראל. זה לא עובד ככה. המסר שכל מנהיג ישראלי צריך לומר לבני עמו הוא שאנחנו נאבקים בטרור הזה באמצעות הצבא, המשטרה, השב"כ. אף אחד לא לוקח את החוק לידיים. זה גם תפקידה של ההנהגה הפלסטינית ברגעים אלה, לפני שדברים יצאו משליטה".