חודש עבר וכלום לא השתנה
חודש עבר וכלום לא השתנהצילום: דף הבית הרשמי של המועדון

לא עבר חודש מאז אירועי האלימות בדרבי התל אביבי, ושוב הערב (מוצאי שבת) האלימות חזרה אל מגרשי הכדורגל. הפעם, בניגוד לדרבי התל אביבי ההוא, האלימות התרחשה ביציעים ולא ירדה אל כר הדשא.

אירועי האלימות הערב התחילו במשחק בליגת העל שבכדורגל בין הפועל פתח תקווה להפועל חיפה שהתקיים באצטדיון החדש שבחיפה, אצטדיון סמי עופר. במהלך הפסקת המחצית, ראה אחד מהפקחים האחראים על אכיפת איסור העישון באצטדיון, כי שניים מאוהדי פתח תקווה מעשנים בניגוד לחוק. 

שני פקחים עלו ליציע וביקשו את פרטיהם של האוהדים המעשנים. השניים שעישנו סירבו לתת את פרטיהם ואף לא לכבות את הסיגריות ובמקום התפתחה מהומה של ממש. 

הפקחים אמנם הצליחו לכתוב דוחות לעבר השניים, אך אל אלה הצטרפו יתר האוהדים ביציע והחלו לתקוף באלימות קשה את הפקחים. שוטרים שעלו ליציע בכדי להשליט סדר בבלאגן נאלצו להשתמש בגז פלפל וגם כוח של מד"א הצטרף לתגרה, כשבין הפצועים היה גם ילד שנחנק כשנשם את הגז.

בעיריית חיפה אמרו לאחר האירוע כי מי שאשם אלו אותם אוהדים שציפצפו על חוק עישון הסיגריות שבאצטדיון. "חבל שכללי נימוס בסיסיים הנהוגים באצטדיון סמי עופר כפי שבוצעו בצורה מרשימה במשחקים האחרונים הופרו על ידי כמה פורעים", אמרו בחיפה. "רוב מוחץ של האוהדים אינו עובר על התקנות הייחודיות האוסרות פיצוח גרעינים או עישון סיגריות, בניגוד לאצטדיונים אחרים, בסמי עופר ישמרו על הסדר בכל מחיר".

עוד קודם למהומה בחיפה, כבר אמש במשחק הכדורגל בין בני יהודה לבני לוד במסגרת הליגה הלאומית לכדורגל, אפשר היה להבין כי המתח בין יהודים לערבים במדינה מחלחל אף אל מגרשי הכדורגל.

אוהדי בני יהודה הידועים כמזוהים עם הצד הימין של המפה הפוליטית, קיללו ללא הרף את שחקני בני לוד וסלים טועמה בראשם. "טועמה מחבל", "מוחמד מת" ו-"מוות לערבים" היו רק חלק קטן מהקריאות שצעקו אוהדי הכתומים לעברם של בני לוד.

במהלך ההפסקה בין שתי המחציות, נכנסו כח שיטור ליציעי בני יהודה ועצרו את אלו שקראו את הקריאות, לא לפני שבמקום התחוללה מהומה גדולה בין השוטרים לאוהדים.

וכך, פחות מחודש אחרי אירועי הדרבי האלימים, שוב פעם אנחנו נתקלים באלימות מילולית ופיזית במגרשי הכדורגל. כששתי הקבוצות יוצאות נקיות ועונשן מתעכב, למה אפשר לצפות?

בהתאחדות לכדורגל אמרו "בעיית הגזענות והאלימות לא החלה היום ולצערנו לא תסתיים מחר. זהו מאבק ארוך, יום יומי, שמצריך שיתוף פעולה רחב. הבעיה אינה רק של הכדורגל, אלא של החברה הישראלית כולה".