בלאט. יוציא את קליבלנד מהבוץ?
בלאט. יוציא את קליבלנד מהבוץ?צילום: פלאש 90

אחרי שזכה בטרבל היסטרי עם מכבי תל אביב בעונה שעברה, חתם דייויד בלאט המאמן הישראלי-אמריקאי בקבוצת ה-NBA, קליבלנד קלאבלירס. 

ימים ספורים לאחר חתימתו כמאמן האירופאי הראשון בליגה הטובה בעולם, הודיעה קבוצתו כי הכוכב הגדול ביותר בליגה לברון ג'יימס, חתם אף הוא אצליהם. וכך יצא כי המאמן הישראלי שבמהלך העונה עם מכבי תל אביב היה במרחק קצר מפיטורים, פחות מחצי שנה אחר כך מאמן את שחקן הכדורסל הטוב בעולם.

וזה לא היה רק לברון. שחקנים רבים הבינו כי בקליבלנד בונים קבוצה לאליפות הליגה והביעו את נכונותם לעבור אל הקבוצה. אי אפשר לחמוק מזה - בקליבלנד בנו העונה קבוצה לאליפות, כל דבר אחר ייחשב לכישלון.

אם לבחון את המצב כעת, נראה שהעונה של קליבלנד הולכת בינתיים לאבדון. הקבוצה של הישראלי לא מצליחה לשמור על יציבות והלילה רשמה את הפסדה השישי במהלך העונה הסדירה.

כבר מפתיחת המשחק קליבלנד מצאה את עצמה בפיגור גדול מוושינגטון וויזארדס, כשרק לברון ג'יימס וקיירי אירווינג תרמו לקליבלנד עם 22 נקודות, כל אחד מהם.

הפסד זה של בלאט וקליבלנד הוא השלישי ברציפות, ולמעשה כעת מחזיקה הקבוצה שמכוונת לאליפות במאזן שלילי של חמישה ניצחונות מול 6 הפסדים.

בקליבלנד כבר מדברים על אפשרות של פרידה מאחד השחקנים כשהשם החם הוא של קווין לאב. לאב מרגיש לא רצוי בקבוצה ונראה שלא עושה דבר בשביל לשנות את התחושה הזו.

האם המאמן הישראלי שכבר הצליח לצאת ממשברים לא פעם בקריירה יצליח לעשות זאת גם בליגה הטובה בעולם? כשהכוכב הכי גדול משחק אצלך, זה צריך להיות קל הרבה יותר.