הפיגוע בירושלים
הפיגוע בירושליםצילום: ערוץ 7

ההסתה הפלשתינית הרשמית ממשיכה להיות ממוקדת בירושלים. בכירי הרש"פ משבחים את המחבלים שביצעו את הפיגועים האחרונים בבירה תוך קריאה להמשך טרור הדמים בירושלים.

מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' מצטט את דבריו של בכיר תנועת הפתח' בלבנון, מחמוד אל-בקאעי, בתכנית ששודרה בטלוויזיית הרש"פ, שלח ברכת "שבח והלל" למחבלים עבד אל-רחמן אל-שלודי (שרצח שני אנשים בפיגוע דריסה), מועתז חיג'אזי (שניסה לרצוח את יהודה גליק), ואיברהים אל-עכארי (שרצח שני אנשים). לאחר מכן בירך אל-בקאעי את המחבלים על שנענו לקריאה: "ירושלים זקוקה לדם כדי שתיטהר מיהודים".

בדבריו הזכיר אל בקאעי את קריאתו המפורסמת של יאסר עראפת לעם הפלשתיני לצעוד לירושלים כשהידים: "אלו הם אשר שמעו את קריאת יאסר ערפאת, בעוד שהאומה הערבית והאסלאמית התעלמה מזעקתו: 'לירושלים צועדים מיליוני שהידים'. הם יצאו עם נשקם, עם אמונתם האמיתית שירושלים זקוקה לדם כדי שתיטהר מיהודים", אמר בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ.

במהלך השבוע שעבר אמר גם נציג משרד ההקדשים של הרש"פ, חסן אל-סייפי, דברים ברוח זו. אנשי 'מבט' מצטטים את אל סייפי שדיבר על "סבלם של תושבי ירושלים והחילול הישראלי המתמשך של אל-אקצא" והכריז כי "ירושלים אינה זקוקה להצהרות או לפסקי הלכה, אלא זקוקה לכך שחכמי ההלכה במיוחד יקיימו את חובתם, ימהרו לעבר ירושלים, ויקריבו קורבנות ודם". דבריו של אל סייפי צוטטו באל-חיאת אל-ג'דידה, העיתון הרשמי של הרש"פ.

"אמירות מסוג זה מראות כי הרש"פ ופת"ח - שני ארגונים בראשות מחמוד עבאס - הצליחו בדמוניזציה שעשו ליהודים, ובהצגתם כאיום ענקי על ירושלים ועל המקומות הקדושים לאסלאם", מנתחים ב'מבט לתקשורת הפלשתינית'.

כמו כן מוסיפים ב'מבט' ומציינים כי מנחה שעשועון בטלוויזיה הרשמית של הרש"פ פתח לפני מספר ימים את התכנית בהוקרה לשני מחבלים שביצעו את פיגועי הדריסה האחרונים ואת ניסיון ההתנקשות בחייו של יהודה גליק. המנחה שיבח אותם על התייצבותם "נגד עדרי המתנחלים" וחלק להם כבוד "לנוכח מתנתכם והקרבתכם": "תחילה, נברך כתמיד את בני ירושלים הגיבורים האמיצים, אשר מתייצבים נגד עדרי המתנחלים במסגד אל-אקצא, בכל שכונות העיר העתיקה ובכל השכונות מחוץ לירושלים... כל הברכות והכבוד לשהידים הגיבורים שלנו, השהידים של ירושלים, חג'אזי (מחבל שניסה להתנקש ברב יהודה גליק), אל-שלודי (מחבל שרצח שניים בפיגוע דריסה), אל-עכארי (מחבל שרצח שניים בפיגוע דריסה), ולאחרונה גם ח'יר אל-דין חמדאן מכפר כנא (נורה למוות על ידי כוחות המשטרה). ברכתנו למשפחות השהידים. אנו עומדים דלים ונכלמים לנוכח מה שהענקתם והקרבתם. אתם מתייצבים נגד עדרי המתנחלים המעוררים ריב ומדון תמיד ברחובות ירושלים".