תקיפה חמורה. כלא אשל
תקיפה חמורה. כלא אשלFlash90

יחידת ההונאה של משטרת המחוז הדרומי עצרה שני חשודים, ביניהם אסיר מכלא "אשל", החשודים כי בחודשים האחרונים הונו בעלי עסקים תוך התחזות למנהלים בחברת החשמל וגניבת עשרות אלפי שקלים.

למעצר הובילה חקירה סמויה שבוצעה בשיתוף עם מודיעין שב"ס, כלא אשל ויחידת הביטחון של חברת החשמל, בחודשים האחרונים.

במהלך החקירה הצטברו מספר תלונות בעלות מאפיינים ייחודיים במספר אזורים ברחבי הארץ. הדפוס החוזר בכל התלונות היה אדם שיצר קשר עם לקוח חברת החשמל, הציג עצמו כמנהל בחברת החשמל הציג את פרטי החוב של הלקוח והציע לו עסקה לפיה ישלם במזומן עשרות אחוזים פחות מערך החוב ובתמורה יסגר החוב.

בחקירה התברר כי מי שיצר את הקשר הוא אסיר המרצה עונש מאסר בכלא "אשל".

בעקבות כך החלה חקירה של יחידת ההונאה במשטרת המחוז הדרומי בפיקודו של רפ״ק חזי רוטנברג. במהלך החקירה הוברר כי 14 בעלי עסקים אשר חייבים עשרות אלפי שקלים לחברת החשמל שיתפו פעולה עם החשוד באופן מלא ונפלו ברשתו תוך שהם מעבירים לנהגי מוניות תמימים שנשלחו על ידי החשוד מעטפות עם כסף במזומן.

בחלק מהאירועים, כאשר עלה חשד אצל בעלי העסקים, השתמש האסיר במספרים של כרטיסי אשראי גנובים שהיו ברשותו לצורך תשלום החוב.

בפעילות יזומה של בלשי יחידת ההונאה מחוז דרום אותר ונעצר גם תושב באר שבע כבן 30 אשר על פי החשד שיתף פעולה עם החשוד המרכזי, קיבל  את המעטפות עם הכסף מנהגי המוניות והעביר אותן אליו על פי הנחייתו. החשוד הנוסף נכלא ומעצרו הוארך.

בימים הקרובים יועברו 14 התיקים שהצטברו כנגד החשודים לפרקליטות מחוז דרום לצורך הגשת כתבי אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

מפקד יחידת ההונאה של המחוז הדרומי, רפ"ק חזי רוטנברג אמר כי "מדובר במעשה הונאה מתוחכם תוך ניצול בעלי עסקים הנמצאים במצוקה כלכלית ואיתור לקוחות פוטנציאליים שלהם חובות באלפי שקלים. לא מן הנמנע כי החשודים קיבלו סיוע ואינפורמציה על קורבנות פוטנציאליים ודרך פעולה זו נמצאת אף היא בבדיקה ובחקירה"

מנהל יחידת הביטחון הארצית של חברת החשמל, אלון הלוי, הוסיף כי "מדובר בחקירה מאומצת של משטרת המחוז הדרומי, יחידת ההונאה וחברת החשמל, שהינה חלק מפעילויות רבות שמבצעת החברה ביחד עם משטרת ישראל לאיתור ניסיונות גניבה מלקוחות החברה"