כוחות מתוגברים של מד"א
כוחות מתוגברים של מד"אמאיר סלע

מגן דוד אדום הודיע היום (ראשון) כי הוא מצמצם את פעילותו ביהודה ושומרון ובצפון בשל מצוקה תקציבית, חרף העובדה שמדינת ישראל סובלת בשבועות האחרונים מפיגועי טרור רבים.

במד''א הסבירו כי "כדי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה הגרעונית במקציב מד''א, ומאחר והזמן הנותר עד סוף השנה קצר, נאלץ מנכ''ל מד''א להפסיק/לצמצם את הפעילות עד לסוף השנה. מד''א ימשיך לתת שירות לתושבים מתחנות מד''א קיימות".

אבי נעים, ראש מועצת בית אריה ויו"ר ועדת הביטחון במרכז השלטון המקומי, תקף את משרדי הבריאות והאוצר על עיכוב התקציבים למד"א, בעקבות הסכנה הטמונה בביטול תקני האמבולנסים.

"הכוונה לסגור בעת הזו תחנות מד״א ביהודה ושומרון, דווקא היום על רקע המצב הביטחוני הנפיץ מהווה חלמאות של מקבלי ההחלטות במדינה. אני קורא לשרת הבריאות ולשר האוצר למצוא מענה תקציבי מיידי בטרם נשלם מחיר דמים".

ממד"א נמסר בתגובה כי "מד״א התריע במספר הזדמנויות שונות ואף פנה לכל הגורמים המוסמכים ולראשי הישובים ביהודה ושומרון על מנת להסדיר את נושא החובלצערנו, חרף הפניות הרבות בנושא, כל הגורמים מתעלמים מהבקשות ומתנערים מהתחייבויותיהם לתשלום.

"למרות זאת, מד"א המשיכה להפעיל את הנקודות ביהודה ושומרון ושילמה את השכר וההוצאות התפעול מתקציבהאנו שבים ומבקשים שהגורמים האחראים יעבירו את ההתחייבות לתשלום עד סוף שנה זו וגם לשנים הבאות".

לרשימת תחנות מד''א שייסגרו באופן זמני