הזמיר עמיר בניון הגיב אחר הצהריים (שלישי) להחלטת בית הנשיא לבטל הופעה שתוכננה לשבוע הבא, בעקבות השיר שפרסם אתמול בניון - "אחמד אוהב ישראל".

''בעניין ההודעה שפרסם בית הנשיא, ואשר כפי שצפו מנסחיה הוסיפה שמן למדורת הצלייה של עבדכם הנאמן בתקשורת, אבקש לומר שאני מכבד את מוסד הנשיאות ואוהב את הנשיא ריבלין אהבת אמת, ושמח שהוא האיש שנמצא בבית הנשיא בעת הזו", כתב בניון בעמוד הפייסבוק שלו.

בעמוד הפייסבוק של הזמר נכתב עוד כי ''עמיר כתב שיר מחאה מתוך כאב על גל הטרור האחרון. לגבי טיבו ניתן כמובן להתווכח, אך נדגיש: השיר מדבר על אלימות המופנית כלפי אזרחי ישראל וכואב אותה, אין בו כל כוונה להסתה, ואלימות איננה דרכנו ואיננה דרך היהדות, גם אם יש מי שמנסים לטעון שכן. עמיר ימשיך לשיר את אהבתו לארץ ישראל ולעם ישראל במדינת ישראל דמוקרטית וחופשית''.

מוקדם יותר היום שיגר מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי מכתב למארגני הטקס שמתוכנן ביום ראשון, והודיע על ביטול ההופעה של בניון. ''עמיר בניון הוא אמן מוערך ויוצא דופן בכישרונו ובתרומתו למוסיקה הישראלית. לצד זה, אמירותיו בעת מתוחה ומסוכסכת זו, גם אם נאמרו מתוך סערת רגשות וכאב רב, אינן מסייעות בלשון המעטה להרגעת הרוחות". 

בעקבות החלטת בית הנשיא הודיע השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך כי לא ישתתף באירוע. ״ביטול ההופעה של הזמר עמיר בניון בבית הנשיא בטקס לציון יום הגירוש והפליטות של יהודי ערב נעשה בניגוד לעמדתנו.

''אני מכבד ואוהב את הנשיא ריבלין, אבל לא אוכל לתת את ידי לפגיעה כה חמורה בחופש הביטוי והיצירה", הוסיף אורבך, ''אם בניון לא שר, אני לא אדבר״. נציין כי את הטקס בבית הנשיא יזם המשרד לאזרחים ותיקים והוא שהזמין את עמיר בניון להופיע במסגרתו.