שחקני בית"ר עם האוהדים
שחקני בית"ר עם האוהדיםדף הפייסבוק הרשמי של המועדון

מי אמר שהכל עבר בשלום? יומיים עברו מאז המשחק הטעון בין הקבוצה מהמגזר הערבי לבין זו הירושלמית, ובבית"ר ירושלים מסרבים להרגע.

לאחר שאמצעי התקשורת הרבים יצאו כנגד התנהגותם של אוהדי הירושלמים שזרעו הרס רב בשירותי האצטדיון שבסכנין וכן באוטובוסים שהועמדו לרשותם, יצאו היום (שלישי) בקבוצה מהבירה כנגד אותם אמצעי התקשורת.

מספר שחקנים בקבוצה הירושלמית אמרו כי העליהום שעושה התקשורת לאותם מאות אוהדי הצהובים שחורים, מפלה לרעה ואינה מתארת את המציאות כמו שהייתה. שחקן בכיר אמר "עברו יומיים מאז המשחק ואני לא מפסיק להזדעזע". לדבריו, הזעזוע נובע מהעובדה כי התקשורת בוחרת לסקר צד אחד בהתפרעות בין שני מחנות האוהדים.

עוד אמר השחקן כי "בזמן שמשטרת ישראל עמדה ופחדה להיכנס ליציעים של סכנין בכדי לעצור את זורקי האבוקות ומניפי דגלי אש"ף, אוהדי בית"ר נסעו שעות, קיבלו יחס של כלבים שכולל עיכובים ומכות משוטרים". לדברי אותו שחקן הכאב הגדול ביותר הוא שאותה התנהגות גזענית ואלימה הגיעה גם מצד אוהדי ושחקני סכנין, ובכל זאת בתקשורת בחרו להציג את הצד האפל של אוהדי הצהובים שחורים בלבד ולא את אלו של הצד שמנגד. "אוהדי ושחקני סכנין מצליחים לעבוד על כולם ואתם בתקשורת משתפים עם זה פעולה". לדבריו "בכל מדינה אחרת היו מחנכים את כל האוהדים שונאי ישראל שמניפים דגלי אש"ף, רק אצלנו נותנים להם יחס מועדף".

השחקן סיפר כי הוא וחבריו לקבוצה חשו מאויימים כש"באצטדיון דוחא, במדינה שלנו - מדינת היהודים - עמדו אלפי אוהדי סכנין עם שנאה בעיניים, שרו שירים נגד מדינת ישראל ובעד מדינת פלסטין, וגרמו לי ולחבריי להרגיש לא רצויים בתוך המדינה שלנו".

שחקן אחר בבית"ר גם כן בא בטענות לתקשורת כשאמר "תמיד מדברים על התקשורת הזרה שמוציאה את ישראל והיהודים רעים לעומת הצד השני, הפעם זה יותר גרוע - התקשורת שלנו עושה את זה. לפני שדורשים מאחרים לתקן את עצמם עדיף שנתקן קודם את עצמנו".

בתוך כך, לאחר שקיבלו את דו"ח השיפוט של אלון יפת, בהתאחדות לכדורגל החליטו שלא לעבור בשתיקה לנוכח אירועי האלימות והגזענות שבקעה מבין יציעי שתי הקבוצות. תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף הגיש היום כתב אישום חמור כנגד שתי הקבוצות.

על פי כתב התביעה, מועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים מואשם בשני סעיפים של התפרעות אוהדים וקריאות גזעניות, ואילו מועדון הכדורגל של סכנין מואשם בכארבעה סעיפים שונים. בין הסעיפים בהם מואשמת סכנין נמצאים הנפת דגלי אש"ף במהלך המשחק, זאת למרות האיסור לכך שנאמר מראש על ידי משטרת מחוז צפון.