אנשי זק"א בזירת הטבח
אנשי זק"א בזירת הטבחצילום: חזקי עזרא

שר הפנים, גלעד ארדן, החליט היום (רביעי) על ביטול היתר השהייה בישראל של נדיה אבו ג׳מיל, אשתו של המחבל שביצע את הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף לפני כשבוע, פיגוע בו נרצחו ארבעה מתפללים ושוטר.

אבו ג׳מיל שהתה בישראל מכח הליך של ״איחוד משפחות״ עם המחבל שחוסל בפיגוע. היא תיאלץ לעזוב את ישראל ותשלל ממנה כל זכות כספית וסוציאלית בעתיד.

''הוריתי על ביטול היתר השהייה בישראל של נדיה אבו ג׳מיל, כל מי שמעורב בטרור צריך לקחת בחשבון שעלולות להיות לכך השלכות גם על בני משפחתו", אמר השר ארדן.

ההחלטה לשלול את זכויותיהם של מחבלים, בני משפחותיהם או סייעני טרור, התקבלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר ארדן. ביום ראשון האחרון ביטל ארדן את תושבות הקבע של מחמוד נאדי, אשר הסיע את המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע בדולפינריום בשנת 2001, בו נהרגו 21 בני אדם.

נאדי הורשע בעבירות של סיוע להריגה, סיוע לגרימת חבלה חמורה וסיוע לשהייה בלתי חוקית ונגזרו עליו 10 שנות מאסר. השר ארדן כתב לנאדי, כי "בנסיבות אלה לנוכח חומרת מעשייך והפרת האמונים הבוטה למדינת ישראל כתושב המדינה... החלטתי לעשות שימוש בסמכותי ולבטל את רישיון ישיבת הקבע שלך בישראל".

החלטת ארדן מבטלת למעשה את רישומו של נאדי במרשם האוכלוסין, שוללת ממנו את תעודת הזהות הכחולה ומונעת ממנו כל זכות סוציאלית (ביטוח לאומי וביטוח בריאות).

השר ארדן הסביר את החלטתו ואמר, "את מדינת ישראל שוטף גל טרור והסתה, בו מעורבים תושבי המדינה שמבצעים פיגועים, מסייעים להם ומצדיקים אותם, ואף מסיתים אחרים לבצע פשעים ומעשי רצח". לדבריו, "אנשים אלו אינם יכולים להמשיך וליהנות ממעמד קבע של תושבי המדינה, ואפעל בכל כוחי לשלול את תושבותם ולמנוע מהם כל הטבה כלכלית שתושבות זו מעניקה".