הר הבית
הר הביתצילום: תקווה לרנר

את מבני הלגו הללו, ילדים עוד לא ממש מסוגלים לבנות, אבל הגננת שלהם דווקא כן. תקווה לרנר, גננת המועצה המקומית אפרת, אוהבת לגו גם מחוץ לשעות העבודה. תראו את זה כסוג של החלת ריבונות על ירושלים אם תרצו.

תקווה לרנר, בונה כבר כמה שנים עשרות יצירות לגו על מנת להביע הזדהות אישית עם המצב בירושלים. לאור הפיגועים האחרונים החלה לרנר לבנות מונומנטים וסמלים ירושלמיים ביתר מרץ, וכך נולד בשבת האחרונה דגם מגדל העיר, הבניין הגבוה והמוכר בירושלים, ממאות אבני לגו קטנטנות.הדגם הזה מצטרף לדגם הר הבית, בית הכנסת הגדול בירושלים, "גן המפלצת", בית הכנסת המרכזי באפרת ועוד עשרות מונומנטים שבנתה לרנר בשש השנים האחרונות.
מגדל העיר- בדגם ובמציאות תקווה לרנר
גן המפלצת
גן המפלצתתקווה לרנר
השעון ברחוב המלך ג'ורג'
השעון ברחוב המלך ג'ורג'תקווה לרנר

לרנר (49) מספרת כי גילתה את אהבתה ללגו לפני כשש שנים, אך התחביב החל עוד לפני כן יחד עם ילדי הגן שבו היא משמשת גננת ראשית מזה 27 שנים.

בחודשים האחרונים החליטה לרנר לבנות מונומנטים ברוח התקופה, ובמהלך 'צוק איתן' בנתה סוללת כיפת ברזל ומנהרה מעזה.

כיפת ברזל
כיפת ברזלתקווה לרנר

את המונומנטים הגדולים מרכיבים מאות ולפעמים אלפי קוביות לגו קטנות המשתלבות זו בזו. "ההשקעה ביצירות מצריכה שעות ארוכות של בנייה", היא מספרת וטוענת כי בכל שבוע נוספים עוד ועוד מונומנטים ומיצגים מעניינים לאוסף הגדול היצירתי והצבעוני שלה. "אני מתייחסת לעיסוק בלגו כתחביב ואין לי כוונה לסחור בזה, יש משפחות שאני שולחת להן באופן קבוע תמונות של יצירות והן מנסות לנחש אילו אתרים או מונומנטים בניתי. בסמוך לבית הכנסת המרכזי באפרת עדיין תלויה תמונה של דגם הלגו שלי".