אריק איינשטיין
אריק איינשטייןפלאש 90

בימים אלו מציינים שנה לפטירתו של הזמר אריק איינשטיין ולציון יום זה פורסמו שמות הזוכים בפרס אריק איינשטיין.

את הפרס יזמה שרת התרבות, לימור לבנת, ובמסגרתו יעניק משרד התרבות 1,050,000 שקל ל- 21 יוצרים (50,000 ₪ כל אחד) ותיקים ומוערכים אשר הטביעו את חותמם ותרמו להתפתחות התרבות הישראלית לדורותיה.

הזוכים נבחרו ע"י ועדות שיפוט בתחומי הזמר העברי, תיאטרון, קולנוע, ספרות, מוסיקה אמנותית, מחול ואמנות פלסטית.

בראש חבר הנאמנים, אשר בחר את ועדות השיפוט, עמד השחקן, הבמאי וחברו הקרוב של איינשטיין ז"ל, מוני מושונוב וחברים בו גם גילה אלמגור, שלמה וישינסקי, נועם סמל וגל קנטי.

לבנת אמרה, "פרס זה על שמו של אריק איינשטיין ז"ל, מגדולי הזמרים והיוצרים בישראל, נוסד כהוקרה והערכה לאמנים וותיקים ומובילים בתחומם על תרומתם החשובה לתרבות הישראלית. לצד הנצחתו של אריק איינשטיין ז"ל נועד פרס זה להוקיר את תרומתם המשמעותית של ענקי התרבות שלנו, אשר הקדישו את חייהם לתרבות הישראלית ולפריחתה, ומאפשר לנו לומר להם תודה. אני מברכת את הזוכים בפרסים ומאחלת לנו ליהנות מעשייתם התרבותית עוד שנים רבות".

ראש חבר הנאמנים, מוני מושונוב, אמר כי "בתום ימי השבעה התקשרה אלי שרת התרבות הגב' לימור לבנת וספרה לי על כוונתה להקצות סכום של כמיליון שקלים, ולהעניקם כפרס לאמנים ותיקים מתחומיי האמנות השונים על שמו של אריק איינשטיין. לאחר שבקשתי את הסכמת המשפחה, מיניתי את חבר הנאמנים שתפקידו לבחור את הרכב ועדות השיפוט, לכל קטגוריה, המונות שלושה אנשים כל אחת. התהליך היה ארוך אך יעיל. מעולם לא התנסיתי בתפקיד ניהולי שכזה. אני שמח על הבחירות. כמובן שאם היה כסף נוסף הייתה אפשרות לבחור מספר רב של אמנים ראויים.. נתנחם בזה שגם בשנה הבאה נוכל להעניק את הפרס ונהפוך אותו למסורת".

רשימת הזוכים:

בקטגוריית הזמר עברי: נעמי פולני, יורם טהר-לב וישראל יצחקי.

בקטגוריית התיאטרון: שלמה בר-שביט, דינה דורון ויוסף כרמון.

בקטגוריית הקולנוע: דוד גורפינקל, דן וולמן ויעקב (ינקול) גולווסר.

בקטגורית המוסיקה אמנותית: שמעון כהן, פרופ' תמיר אלכסנדר ופרופ' אבנר בירון

בקטגוריית המחול: אשרה אלקיים – רונן, נירה פז וסילביה דוראן

בקטגוריית האמנות פלסטית: פסח סלבוסקי, תמרה ריקמן ויהודית לוין.

בקטגוריית הספרות: אמנון שמוש, יהודית רותם ונירה הראל.