השבוע הושק בישיבת שבי שומרון הספר הראשון של 'שיטת הסימנים' הכולל בתוכו סימנים על מסכת ברכות וסדר מועד.

האירוע התקיים בהשתתפות של רבנים חשובים בציונות הדתית בניהם רבה של השומרון, הרב אליקים לבנון, הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של העיר צפת, ורב היישוב שבי דרום, הרב אברהם יעקב שרייבר.

ספר שיטת הסימנים הוא פרי בכוריו של רב היישוב שבי שומרון וראש הישיבה במקום, הרב יהושע מרדכי שמידט, והוא אוגד בתוכו את השיטה אותה פיתח הרב על מנת שאדם הלומד את הגמרא יזכור את לימודו בעזרת הסימנים אותם כתב ביחד עם חבורה מתלמידי ישיבתו. שיטה זאת נלמדת ע"י כל הציבורים השונים וזכתה להסכמות וברכות של גדולי הרבנים מכל המגזרים, בניהם הרב ליאור, הרב מאיר מאזוז, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, הרב קנייבסקי, וכן האדמו"ר מנדבורנא זצ"ל ועוד.

משתתפי המעמד שבחו וברכו את השיטה וציינו את עזרתה בזכרון הגמרא.

הרב אלייקים לבנון הזכיר בדבריו על כך שעם ישראל הוא עם של זיכרון, "יש לנו את מצוות הזכירה וכמובן 'לא תשכח'. אז ב"ה שהרב יהושע מוציא אותנו מכל הספקות האלה ואומר תלמדו ולא תשכחו" עוד הוסיף הרב לבנון שהשיטה מוסיפה גם להבנה של הגמרא ולא רק לזכירתה. הרב שמואל אליהו ציין את דבריו של אביו ואמר: "אם אבי עליו השלום אמר לכם שזאת דרך הלימוד שלמדו רבותיו, אז מה יש פה להוסיף?"

הרב שרייבר ברך גם הוא את כל העוסקים במלאכת הכתיבה ואמר, "אשרינו שזכינו להשתתף במסיבה חגיגית כזאת, מיוחדת כזאת, של רב גדול שכזה, שהוציא ספר על 'סימנים עשה' שיכול לעזור לאנשים ונותן חשק ללמוד ולעקיף את כל הש"ס כמה פעמים. אשרינו שזכינו לחגוג את הערב הזה".