כתם קשה. ריבלין
כתם קשה. ריבליןמארק ניימן/ לע"מ

בפינתו השבועית בערוץ 7 מתייחס ד"ר אריה אריה בכרך לסערת עמיר בניון ולהחלטת נשיא המדינה ראובן ריבלין לפגוע בזמר על ידי ביטול הופעתו בביתו.

"אשר יגורנו בא לנו. עברו המפואר, והמפואר באמת, לא עמד לו עת נבחר לנשיא המדינה", פתח בכרך את דבריו.

"אם נזכור את שאר המועמדים - מאיר שיטרית ודליה איציק, נוכל לפחות להתנחם שלא היתה ברירה אלא לבחור בריבלין, אבל כל החששות שהתלוו לבחירה הזו מתממשות לנגד עיננו. כפי שחששנו, הצהרתו לאחר בחירתו כי יהיה נשיא של כולם, כוונתו היתה שידאג לרצות את השמאל הישראלי והערבים וישכח שלמעשה רוב המדינה מחזיקה בדעות פוליטיות התואמות את חזון הימין".

בכרך קרא לנשיא לחזור בו, "טוב יעשה הנשיא אם ישקול את צעדו הנמהר ויחזור ויזמין את בניון לטקס במשכנו. ראוי לציין שכבר בעבר נעשה מעשה נואל באופי כזה על ידי בית המשפט כשהרשיע את דוד העברי שאמר 'אם אין ערבים אין פיגועים'. גם אז זו היתה הצהרה נכונה שהרי כל הפיגועים נעשו על ידי ערבים, אז מדוע זו הסתה? רק בית המשפט יודע וכמובן נשיא המדינה".

"זמרים מהשמאל לא נודו על ידי הקהילה בישראל וממשיכים להופיע גם בהופעות רשמיות. אכן דמוקרטיה במיטבה".

ד"ר בכרך תוקף את הנשיא גם בעקבות דבריו על חוק הלאום, לפיהם החוק לא יחזק את אופייה היהודי של המדינה וקידומו מטיל ספק בהצלחת המפעל הציוני, "בדברים אלו חבר הנשיא למתנגדים לחוק כמו השרה ציפורה ויאיר וראשי האופוזיציה בוז'י הרצוג וחבורתו. המתנגדים טוענים שאין צורך בחוק - לא שאין מקום לקביעה בחוק אלא שהוא מיותר ומאחר ומדינת ישראל היא בית העם היהודי אז החוק מיותר".

"הטענה שהחוק מדגיש את אופיה היהודי יותר מאשר הדמוקרטי של המדינה, היא טענת הבל מאחר והם טוענים שאופי יהודי מנוגד לדמוקרטיה. היגד כזה מראה: או שהטוענים כלל לא יודעים מהי יהדות או שמושגיהם על דת הדמוקרטיה מעוותים לחלוטין. ההתנגדות לחוק החבירה בין ציפורה, יאיר, בוז'י, אחמד טיבי וחנין זועבי ותזמורתם ומעליהם המנצח נשיא המדינה".