יונה בודו
יונה בודוצילום: ישיבת הכותל

45 תלמידי ישיבת ההסדר 'הכותל' יצאו היום כשליחי שבת הארגון ל-30 סניפי בני עקיבא ברחבי הארץ, מתוכם 15 הם בני חו"ל המגיעים לארץ במסגרת שנת ישיבה או שעושים עליה.

התלמידים שאיבדו את חברם לספסל הישיבה אביתר תורג'מן הי"ד בקיץ האחרון במסגרת מבצע 'צוק איתן', החליטו להקדיש את שליחותם לאורו ולדמותו.

יונה בודו, עולה ותיק מארה"ב שהיה חברותא של אביתר וכעת משמש כמדריך בישיבה, יוצא לשליחות בסניף בני"ע ברמת בית שמש. בהתייחסו למשימה אמר ביומן ערוץ 7 כי "אביתר היה אדם רציני שידע מתחילת שיעור א' מה הוא רוצה מעצמו. בחור תכליתי וישר, עם דרך ברורה ובלי בלבולים. הקנאות ללימוד ורצינותו היא משהו שלא רואים אצל בחורים צעירים. זו מידה שאנחנו מאוד רוצים להעביר הלאה לחבר'ה הצעירים בסניף אמת נחרצת, דרך ברורה ובהירה, שקשורה בקודש ובעבודת ה'".

כשנשאל איך מעבירים מסרים מסוג זה לחניכים צעירים אמר בודו כי להערכתו הדרך הנכונה והטובה ביותר היא דוגמא אישית שתוכיח לחניכים שניתן להיות מעמיק ורציני בלימוד התורה ועם זאת הדבר אינו פוגע ביחסים הבינאישיים והקשרים החברתיים הטובים.

"הייתה בו קנאות. הרצינות לתורה נגעה בו לעומק הנפש. לפעמים התבטא בחריפות כששמע מישהו דיבר על תלמידי חכמים. זו הייתה רצינות, יראה ותחושת קנאות, עזות דקדושה. אני עדיין מנסה להגיע לתכונה הזו שבציבור שלנו לפעמים חסרה, תכונת היחס לכבוד תלמידי חכמים שלא מתקבלת אצלנו כערך הגדול ביותר".

בהמשך הדברים סיפר בודו על פגישתו האחרונה והאקראית עם אביתר ז"ל. היה זה במהלך הרגילה האחרונה אליה יצא משירותו בשיריון. יונה לא ידע שבאותה העת גם אביתר יצא לרגילה מהצנחנים שם שירת הוא. היה זה סמוך ליום העצמאות ושניהם נפגשו באקראי בטיול בוואדי קלט. "שוחחנו טיפה והדבר האחרון שהוא אמר לי שהוא מתגעגע כל כך לחזור לישיבה. הוא לא אמר את זה מתוך קושי בצבא אלא מתוך השתוקקות לחזור לעולם התורה".