השריפה הערב
השריפה הערבצילום: אריק אבולוף - כב"ה ירושלים

שריפה פרצה הערב (מוצאי שבת) בגן הילדים במבנה בית הספר הדו-לשוני ברחוב אריה בעהם שבשכונת פת בירושלים.

הכבאים זיהו את מוקד השריפה בגן ילדים בתוך מבנה בית הספר ולאחר זמן קצר השתלטו על הלהבות מבלי שהיו נפגעים. נזק נגרם למקום. על קירות המבנה התגלו כתובות נאצה, בהן "אין דו-קיום", "מוות לערבים" ו"כהנא צדק". חוקרי שריפות הוזעקו למקום.

מזכ"ל תנועת שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, הגיב לשריפה ואמר "הימין הקיצוני מקבל רוח גבית מהממשלה ושורף כאן כל חלקה טובה שנשארה", מסר.

ח"כ איציק שמולי (העבודה) האשים את הליכוד בהצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים. "זו התוצאה של מדיניות ההסתה וההתלהמות של הליכוד שבמקום להרגיע ולחבר מתלהם ושופך בנזין על הלהבות. עצוב לראות איך ראש ממשלת ישראל משעבד את האינטרסים הלאומיים עבור מרכז הליכוד. היום שרפו בית ספר, מי יודע מה ישרפו בעוד שבוע נוסף של הסתה", אמר.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, גינה הערב את הצתת הכיתה, "לא ניתן לפירומנים ולמפרי סדר שלוקחים את החוק לידיים לשבש את שגרת חיינו. נמשיך להוקיע את הקיצונים ולעשות כל שנדרש להחזרת השקט לירושלים. שוחחתי עם מפקד המחוז במשטרה ששם את החקירה וביטחון ילדי ירושלים בראש סדר העדיפויות", אמר ברקת.

שר החינוך, הרב שי פירון, התייחס לשריפה ואמר "מדובר במקרה אלים, נפשע ונתעב שיש בו כדי לפגוע ולערער את יסודות הדמוקרטיה הישראלית. העובדה שמדובר בהצתה של מסגרת חינוכית הדוגלת בדו-קיום מהווה פגיעה קשה במרקם היחסים בין יהודים וערבים.

המקרה חמור שבעתיים בעיקר על רקע העובדה שמבצעי הפשע בחרו לפגוע בבטן הרכה של החברה הישראלית, בגן, בו לומדים ילדים רכים ותמימים. אני קורא למשטרת ישראל לפעול באופן מידי וללא כל שהות כדי למצות את הדין עם הפושעים המתועבים".