מקווה לתמיכת שרי הימין. סטרוק
מקווה לתמיכת שרי הימין. סטרוקצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

חברת הכנסת אורית סטרוק מתייחסת הבוקר (שני) להחלטה לפתוח בחקירה בפרשת נבחרי הציבור שתצלומיהם הופצו במדי SS.

סטרוק אומרת כי היא "מברכת על החלטת המחלקה לתפקידים מיוחדים לפתוח בחקירה נגד מי שפרסמו תמונות של נבחרי ציבור במדי אס אס. יחד עם זאת אני תוהה היכן היתה המחלקה הנכבדה בשעה שפורסמו תמונות של נבחרי ציבור העולים להר הבית, ובהן סומנו ראשיהם כמטרות-ירי... כמה מסיתים כאלה נחקרו בהוראת המחלקה?".

עוד מוסיפה סטרוק ואומרת כי מהחקירה הנפתחת מתברר שוב היחס המפלה כלפי הימין בישראל. "שוב מוכיחה המחלקה לתפקידים מיוחדים גישה מיוחדת ומפלה בין שמאל לימין, אפילו כשמדובר בנבחרי ציבור", דברי סטרוק.

נזכיר כי פרקליט המדינה הנחה אמש את ראש האגף לחקירות ולמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, ואת יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, לפתוח בחקירה נגד מפרסם התמונות. קודם לכן קרא השר לביטחון הפנים, אהרונוביץ', ליועץ המשפטי לממשלה וינשטיין, לפתוח מיד בחקירה מי פרסם בפייסבוק תמונות של הנשיא ריבלין, של השרים לבני ולפיד ושל מפכ"ל המשטרה דנינו לובשים מדי אס-אס.

גם מפכ''ל המשטרה רנ''צ יוחנן דנינו התייחס במהלך סיור במזרח ירושלים לפרסום התמונות ברשתות החברתיות. "להגיד לכם שזה נעים? זה נורא כי ההסתה הזאת שאנחנו רואים אותה שוב ושוב בעיקר ברשתות החברתיות - ראינו מה התוצאות שלה, ראינו מה היא עשתה ואנחנו כולנו חייבים לשתף פעולה ולהילחם מלחמת חורמה בהסתה".