בגני התערוכה בתל אביב התקיימה לאחרונה תערוכת "ישראפוד" – תערוכת המזון הישראלית, המתקיימת למעלה משלושים שנה ומציעה מקום מפגש עבור כל העוסקים בענף המזון בישראל, לצד מבקרים מחו"ל.

בין מאות העסקים שהציבו דוכנים בתערוכה, היה השנה ייצוג גם למוצרי ההתיישבות ביהודה ושומרון.

עקיבא הכהן, בעל "קמח עץ השדה" מיצהר, המספק מדי חודש עשרות טונות של קמח למאפיות ורשתות שיווק, הציג בתערוכה את סוגי הקמחים המיוצרים בתחנת הקמח אותה הוא מפעיל. הכהן מספר כי מלבד מפעל נוסף מברקן, המייצר מכונות, ולצד מפעלים של ערבים משכם, הוא היה היהודי היחיד מיהודה ושומרון שהציג מוצרי מזון.

בדוכן התרשמו המבקרים מסוגי הקמחים וטעמו לחמים, אשר הוכנו מהקמחים בהדרכת הטכנולוג הוותיק גיורא שגב, המלווה את החברה. סמוך לדוכן אף הוצבה פינת נטילת ידיים, ששימשה רבים מהטועמים, חלק ניכר מהם אינם חובשי כיפה.

"יש הרבה נחת וגאווה מזה שמצליחים לא להיות נישה אלא להיכנס עמוק לתחום", אומר הכהן. "אנחנו בקשר טוב עם רוב תחנות הקמח בארץ ומשווקים למאפיות וברשתות שיווק גדולות".

הכהן, אשר מפעיל גם את מיזם 'שיווק מוצרי יש"ע', המספק מוצרים רבים מההתיישבות ללקוחות פרטיים בכל רחבי הארץ, מספר כי שמן הזית שבו השתמשו באפיית הלחמים היה של "משק אחיה" בשילה, וכי בקבוק השמן אף הוצב במכוון על הדוכן בכדי להגביר את ההתעניינות במוצרים המגיעים דווקא מיהודה ושומרון.

לדבריו, החידוש של מיזם 'שיווק מוצרי יש"ע' התבטא גם בתערוכה, בכך שלמאות הפונים לדוכן של "עץ השדה", ניתנה כתובת להזמנת מוצרי הקמח ומוצרים מיהודה ושומרון לכל רחבי הארץ.

"הרבה אנשים התחברו למוצרים שלנו דווקא מתוך החיבור לארץ וההקפדה על כך שהקמח מיוצר מחיטה ארץ ישראלית בלבד, דבר שכלל לא מובן מאליו כיום", הוא מציין. "בנוסף הציבור רואה שלצד האידיאולוגיה המניעה בדרך כלל את החקלאים ביהודה ושומרון, המוצרים איכותיים ומקצועיים. יש בעשור האחרון תהליך התמקצעות של המשקים ביש"ע, שהופכים ליותר תעשייתיים ונכנסים לשוק הרחב, ואנשים לומדים להכיר ולהעריך את זה. זה קורה בתחום היינות הפורח, בשמן וגם בקמח".