מטעני הצינור שנתפסו
מטעני הצינור שנתפסוצילום: חטיבת דובר המשטרה

מטען חבלה נזרק הלילה (רביעי) לעבר לוחמי משמר הגבול בעת שנסעו על ציר הביטחון הסמוך לגדר ההפרדה באזור ירושלים.

שני צוותים נוספים של משמר הגבול היו באותה עת באזור הכפר אבו דיס, מאות מטרים ממקום האירוע. ''החלטנו לנסוע לשם ולתפוס את המחבלים שזרקו את המטען״, סיפר מפקד הפעילות.

כשהגיעו לצומת האוניברסיטה בכפר אבו דיס, הבחינו הצוותים בשלושה רכבים הנוסעים על הציר במהירות גבוהה ובפראות תוך שהם מתפצלים. הכוח החל במרדף אחרי אחד הרכבים. לאחר זמן קצר הרכב בו נסעו החשודים איבד שליטה והתנגש בעמוד חשמל בצד הדרך. 

לוחמי מג״ב הצליחו לעצור את נהג הרכב שניסה להימלט רגלית מהמקום. כשהביטו לתוך הרכב הבחינו הלוחמים בשלושה מטעני צינור מוכנים להשלכה ומיד סגרו את הזירה והזעיקו חבלן משטרתי למקום. במקביל החלו ערבים להתפרע סמוך למקום והלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, תוך שהם שומרים על העצור ומבודדים את זירת המטענים. ״משימה מורכבת לכשעצמה״, תיאר קצין המבצעים של היחידה שפיקד על הפעילות.

לאחר מספר דקות הגיע למקום חבלן משטרתי ונטרל את המטענים. העצור, ערבי תושב אבו דיס בשנות העשרים לחייו, נלקח לחקירה במשטרת מעלה אדומים. הרכב נגרר אף הוא למשטרת מחוז ש״י. מאוחר יותר התברר כי הערבי מבוקש לחקירה בשב"כ, לשם הוא נלקח בשעות אלו למעצר והמשך חקירה.

שני לוחמים נפצעו קל כתוצאה מידויי האבנים במהלך ההתפרעויות, והם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים הדסה הר הצופים בירושלים.

צילום: חטיבת דובר המשטרה


סגן מפקד הפלוגה, רפ״ק שמעון פדידה אמר הבוקר כי ״מדי לילה אנחנו מבצעים פעילות יזומה והתקפית בכפר זה ובכפרים סמוכים. בדרך כלל הפעילות מלווה גם בטיפול בהפרות סדר אלימות, בהן לא פעם נעצרים המתפרעים. במקרה הזה כמו גם במקרים רבים בעבר, הלוחמים פעלו בנחישות ובמקצועיות תוך חתירה למגע ובדיוק כפי שמצופה מהם.

"זו לא הפעם הראשונה שנזרקים לעבר כוחותינו מטעני צינור באזור, ואני שמח שהפעם שמנו יד על אחד החשודים. תודות למעצר זה, בהמשך צפויים מעצרים נוספים של חברי החוליה״, סיפר.